2 perc van még hátra az edzésből: Hartley a 15. helyre javított, most továbbjutó pozícióban az új-zélandi.
Ez a top 3-as interjú valószínűleg nem úgy sikerült, ahogy tervezték: Bottast a parc fermében kérdezték meg, eközben a két ferraris a célegyenesből besétált a bokszutcába, az FIA bokszába kellett utánuk futni, és begyűjteni őket.
Bottas nagy örömében elnézte, hova kell mennie: a parc fermébe hajtott, miközben a célegyenesbe kellett volna leparkolnia. Csak a két Ferrari áll a pályacsíkon.
A Q2 vége – Ricciardót kivehetjük, ő rajtbüntetést fog kapni:
Raikkönen nem javít, Bottas viszont 38 ezreddel gyorsabb Vettelnél, a finn pilótáé a pole-pozíció!
Az először leintett Vettel 0,058 másodperccel elmarad legjobb körétől.
Az első szektorban Raikkönen és Bottas is legjobb részidőt autózott!
Vettel elsőként kezdte meg gyorskörét, lássuk, lehetséges-e javulás. Az első szektorban alig marad el.
A látóhatáron levő sűrű esőfelhőzet széle elérte a pályát, a Force India szerint már csepereg az eső, és folytonosan erősödik.
Amíg az autók a bokszban pihennek az utolsó kifutás előtt, nézzük meg, ki hányszor indult eddig pole-pozícióból idén: Vettel négyszer, Bottas kétszer, Raikkönen egyszer.
Ezzel a kormánymozdulattal mentette meg a balesetet Massa.
Massa eltolva ment ki gyorskörére, ugyanott indult meg az autója, mint a Q1-ben Hamiltoné, de a brazil megfogta a Williamst.
Az első gyorskörök alapján Vettel, Bottas, Raikkönen és Verstappen az első négy sorrendje.
Vettel tovább javított, 1:08,360-nal első helyen a német.
A finn ennek megfelelően elsőként teljesít gyorskört is: 1:08,442-tel az élen, ez jobb Vettel Q2-es körénél.
Indul a Q3, Bottas sietett, hogy elsőként hagyhassa el a bokszot.
Raikkönen káromkodással teli rádióüzenetét játszották be: a finn nem örült a 4. pozíciónak, és annak, hogy nem volt ideje még egy gyorskört megtenni.
Ocon, Grosjean, Vandoorne, Magnussen és Hartley estek ki – utóbbi még csak mért kört sem teljesített a Q2-ben, helyette arra szánta az időt, hogy rajtokat gyakoroljon a bokszutca kijáratán.
Vettel (1:08,494), Bottas, Verstappen, Raikkönen, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg, Perez és Sainz jutott tovább a Q3-ba.
Bottas 1:08,638-ra javítja a legjobb kört, de Vettel őt is túlszárnyalja a Q2 végén – a közvetítésben az óra 1:58-nál megállt, így a leintésig nem igazán lehetett tudni, mennyi idő van még hátra.
Elkezdődtek az utolsó percek, a versenyzők lassan elhagyják a bokszutcát utolsó gyorkörükért.
Verstappen autója leállt a bokszutca bejáratánál. Nagy volt a zavar: leállították a holland és Alonso autóját is, és nem volt egyértelmű, melyik versenyzőt hívják ki mérlegelésre. A Red Bullt szerelők tolták a garázsig.
Massa a gyors részeken – az első és harmadik szektorban – nagyon gyors, a kanyargós szakaszon elmarad: összességében 5. helyre ugrott fel, de Ricciardo hamar újra megelőzte.
A finn mögött Vettel és Raikkönen, majd Verstappen és Ricciardo – az ausztrál lágy gumit használ, mivel rajtbüntetést fog kapni.
Bottas első köre 1:08,901: megvan az új körrekord, ami a második és harmadik szabadedzésen elmaradt.
A 15 perces Q2 is elkezdődött, több versenyző esőcseppeket jelentett a pályán.
Alonso 11. helyen jutott tovább a Q2-be. Az eddig látottak alapján a McLaren ennél erősebb eredményre is pályázhat.
Stroll és Gasly sem tudott javítani, azaz Wehrlein, Gasly, Stroll, Ericsson és Hamilton a Q1 kiesői. 15. helyezettként Brendon Hartley harmadik nagydíján Q2-be jut.
Massa nagy kört autózott, 4. helyre ugrott fel, 4 tizeddel Raikkönen mögé.
Az első 11 helyen levő versenyző van a bokszban, a többiek még próbálnak javítani, vagy igyekeznek, hogy megússzák a kiesést.
Grosjean T-szárnyának fele hiányzik – nem tudjuk, hol hagyhatta el –, ennek ellenére javított, a 8. helyen áll.
Stroll, akinek autójában váltót és motort cseréltek a harmadik szabadedzés után (utóbbiért nem kap büntetést, mert korábbi egység került vissza), próbálkozik, de a Williams nem tökéletes, csak a 18. helyen van.
Verstappen szerint valami nem stimmel a motorral, ennek ellenére 4. helyen áll, Ricciardo előtt.
1:09,405-tel vezet Raikkönen, mögötte Bottas és Vettel következik. Az első nekifutások véget értek, a versenyzők sorjáznak vissza a bokszba.
Ne feledjük, hogy az időmérő végeredménye és a rajtsorrend most sem fog megegyezni: Gasly (25), Ricciardo (10), Hartley (10) és Stroll (5) kap rajtbüntetést.
Vettel is megjött, 1:09,796-tal az élre ugrott: a mezőnyből egyedül ő és a 4. helyen álló Raikkönen lágy gumit használnak, a többiek szuperlágyat.
Nagy a forgalom a pályán, sorban érkeznek a gyorskörök: első nekifutásra Verstappen a leggyorsabb Bottas, Raikkönen és Alonso előtt.
Újraindult a Q1, 15 perc van még hátra. Habár a harmadik edzést Bottas nyerte, a hétvége favoritjának Hamilton tűnt. Nagy esély nyílik a finn és a Ferrari előtt.
Hamilton vezetői hibát követett el, túl hamar állt a gázra. Nagy lendülettel csapódott a falnak, az autó bal oldala komolyan sérült.
A mentés még zajlik, Hamiltont a medical car vitte vissza a bokszba.
A baleset a 6-os kanyarban történt.
Piros zászlóval leintették az edzés. Hamilton nem is nagyon akart válaszolni a csapat kérdésére, hogy jól van-e. A versenyzőnek nem esett baja, de sokáig nem szállt ki az autóból.
Hamilton első gyorskörében odacsapta a Mercedest és összetörte az autót!
Indul a Q1. A Mercedes rögtön kihajtott a pályára: ők is tartanak az esőtől.
A nap során egy balhé is kibontakozott: a Toro Rosso hivatalos sajtóközleményben támadott rá a motorszállító Renault-ra, amiről itt olvashattok.
Érdekesség, hogy a hétvége legjobb körideje (egyben interlagosi pályacsúcs) még mindig az első szabadedzésről való, itt Hamilton 1:09,202-es eredménye volt a leggyorsabb. Sem a második, sem a harmadik szabadedzésen nem sikerült megjavítani a körülményekből és hőmérsékletből fakadóan, pedig a megszokott az, hogy a köridők edzésről edzésre javulnak.
Az időmérőt megelőző harmadik szabadedzésen egészen szoros végeredmény született a Mercedesek és Ferrarik között: Bottas 3 ezredmásodperccel volt csupán gyorsabb Hamiltonnál, 45-tel Raikkönennél és 58-cal Vettelnél!
Helyi idő szerint 14, nálunk 17 órakor indul a kvalifikáció. Az időmérő előtt rövid időre eleredt az eső, néhány csepp pedig rendszeresen lehull. 30 % az esélye, hogy a kvalifikáción esni fog.