Az eseményen a csapatvezető Marco Mattiacci is részt tudott venni, miután az utolsó pillanatban lefújták a csapatok Londonban tervezett gyűlését. Ãgy a saját istállójának vacsorával egybekötött rendezvényén Luca di Montezemolóval együtt egy motiváló beszédet tarthattak a Maranellóban dolgozó mérnököknek, szerelőknek és versenyzőknek, amiben összefoglalták azokat a pontokat, amelyekre a jövőbeli felzárkózásukat alapozzák.
Az istálló vezetői felhívták a figyelmet arra, hogy a döntéshozásban nagyobb gyorsaságra és jobb hatékonyságra kell törekedniük, emellett bátrabb kockázatvállalásra biztatták a csapatot, kiemelve a különböző részlegek közötti kommunikáció javításának és a felelősségvállalás a fontosságát.
Az idén eddig mindössze két dobogós helyet számláló csapatnál tudják, hogy rengeteg területen változtatásra van szükségük, ha javítani akarnak a mezőnyben elfoglalt helyükön.
"A gyengepontjaink nagyon egyértelműen kirajzolódnak" - foglalta össze már az autó problémáit a technikai igazgató, James Allison. "Nem rendelkezünk annyi leszorítóerővel, mint a tőlünk gyorsabb csapatok, és nem rendelkezünk annyi motorerővel sem, mint a tőlünk gyorsabb csapatok, emellett pedig elég nehéz is vezetni az autónkat. Nehezen tartható kordában a hátsó rész, és még annak ellenére is túl gyorsan elhasználódnak a gumik, hogy két olyan versenyzővel rendelkezünk, akik nagyon kíméletesen bánnak a gumikkal."