Régen látott rossz formában van az Aston Martin, és a csapaton belül Fernando Alonso is: mióta a spanyol tavaly év elején csatlakozott a formációhoz, sosem volt még ilyen gyenge periódusa sem neki, sem az istállónak.
Alonso a Miamiban szerzett kilencedik helye után Imolában 19., Monacóban pedig 11. lett, ráadásul sorozatban harmadszor (sőt, a Miamiban tartott sprintkvalifikációval együtt negyedszer) kapott ki Lance Strolltól az időmérőn is, ami eddig szinte elképzelhetetlennek tűnt.
A spanyol több hibát is elkövetett az elmúlt hetekben, míg a csapat összesen négy pontot gyűjtött három hétvége alatt: eközben a Visa Cash App RB tizenötöt, de még a Williams és az Alpine is szerzett kettőt-kettőt.
Az Aston teljes mértékben leszakadt az előtte álló csapatoktól a tabellán, hiszen a Mercedes már 96 ponttal rendelkezik, míg a Stroll-legénység csak 44-gyel, ráadásul a VCARB 24-nél tart, úgyhogy az utóbbi hetekben nagy erőkkel zárkózik a silverstone-iakra.
A tabellánál is aggasztóbb lehet az, hogy közben az autó tempója is eltűnt, az érkező fejlesztési csomag nem hogy nem javított, de kis túlzással inkább csak rontott a helyzeten, pontosan úgy, ahogy tavaly is – Alonso sem vezet jól a szerződéshosszabbítása óta, de tagadhatatlan, hogy az autó sem tagja már a tágan vett élmezőnynek sem.
Az Aston az elmúlt három időmérőn egyszer sem volt ott a top tízben, ellenben a VCARB autóival Yuko Tsunoda mindháromszor, Daniel Ricciardo egyszer került be oda, a Haasszal Nico Hülkenberg kétszer, de a Williamsszel Alexander Albon, az Alpine-nal pedig Pierre Gasly is megjelent a Q3-ban egyszer-egyszer.
A szezon első futamain látott kettészakadt mezőny így egy pillanat alatt megszűnt – az élen járó három istálló szinte egy polcra került, a Mercedes autózik a senki földjén, az Aston viszont elsüllyedt a középmezőnyben, vagy a rajtrács második felében.
„Ha az eredményeket nézzük, többé már nem vagyunk ott a top ötben, de erről Mike-ot (Kracket, a csapatfőnököt) kell megkérdezni” – mondta erről Alonso, akit az autó vezethetőségéről is faggattak:
„Nehéz megmondani, de szerintem az idei autókkal jobban keressük a leszorítóerőt és a teljesítményt, jobban pengeélen táncol a vezethetőséget tekintve, és talán mindenki számára nehezebb őket most vezetni. Talán nálunk is erről van szó, és nem tudjuk kihozni belőle azt az extra leszorítóerőt, de sokat tanulunk az ilyen nehéz hétvégékből, és remélhetőleg javulunk” – tette hozzá.
Az a Kanadai Nagydíj következik jövő héten, ahol tavaly talán utoljára volt igazán versenyképes a konstrukció – Alonso ott szinte a győzelemért tudott vele harcolni és végül a második helyen zárt Montrealban.