Ugyan az idény elején még egyértelmű Red Bull-fölényt láthattunk (az év első négy futamából hármat is kettős győzelemmel húzott be a világbajnok, csak Melbourne jelentett kivételt), azóta azonban fordulni látszik a kocka.
Már Miamiban (sőt, előtte Kínában) is felzárkózott a McLaren, amellyel Lando Norris megszerezte a pályafutása első győzelmét, majd Imolában egy másodpercen belül zárt Max Versetappenhez képest, Monacóban pedig esélytelennek bizonyult a holland: hatodik lett az időmérőn és a versenyen is, a győzelmet pedig Charles Leclerc zsebelte be.
A forduló széljárást érdemes megvizsgálni: az utóbbi három versenyhétvégén szerzett pontok alapján ugyanis már nem Verstappené a legtöbb egység, hanem Leclerc-é. Íme Miami (sprinttel együtt), Imola és Monaco összegzése:
Pilóta | Csapat | Pontszám | |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 62 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 59 |
3. | Lando Norris | McLaren | 55 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | 39 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | 33 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | 23 |
7. | Sergio Perez | Red Bull | 22 |
Vagyis a monacói győztes, aki Imolában és Miamiban is dobogóra állt, hárommal több egységet gyűjtött, mint Verstappen, de Norris is nagyon közel van a hollandhoz – közöttük szorossá vált a küzdelem.
Carlos Sainz és Oscar Piastri jelenleg stabil, hatékony második erőnek számít a Ferrarin és a McLarenen belül, az érdekes viszont Sergio Perez bukása: a mexikói remekül kezdte az idényt, a futamok mellett az időmérőkön is hozta a jó eredményeket, ezeken a hétvégéken viszont teljes mértékben elsüllyedt.
Miamiban még szerzett 18 pontot (aminél többet egyébként csak Kínában szerzett eddig), Imolában viszont négy, Monacóban pedig nulla pontot gyűjtött – ami kezd égetővé válni a Red Bull számára.
Felszínre kerül a Perez-probléma?
A konstruktőri tabellán nincs nagy előnye a Red Bullnak, az utóbbi hétvégéken pedig rendre felvette a kesztyűt a bajnokkal a McLaren és a Ferrari is, ahol továbbra is van két erős pilóta – az energiaitalosoknál viszont most kezd problémát eredményezni Perez teljesítménye.
Az év eleji stabil második hely után most, hogy az autó már nem emelkedik ki messze a mezőnyből, három hétvége alatt mindössze a hetedik legtöbb pontot tudta gyűjteni, és még az a Lewis Hamilton is megelőzte, akit a legtöbben lesajnálnak az idei produkciója alapján.
Imolában a Q2-ben, Monacóban pedig a Q1-ben esett ki az időmérőn, és ezzel az autóval már nem lehet olyan könnyen átvágni a mezőnyön, mint az előző években – egyre fájóbb a gyenge kvalifikációs teljesítmény, valamint a gyenge összteljesítmény is.
A következő hetek kritikusak lesznek Perez és a Red Bull számára: vajon vissza tudják-e verni a többiek rohamait? Mert ha nem, akkor a mexikói pozíciója könnyen tarthatatlanná válhat…