Bahreinben Nico Rosberg is megmutatta oroszlánkörmeit: a két versenyző ádáz előzéseket mutatott be a verseny során, végül azonban Hamilton bizonyult jobbnak. A két futam között sok szó esett a szahíri eseményekről: Rosberg azt hangsúlyozta, meg kell beszélni a történteket - amire Hamilton szerint nem került sor -, míg a Mercedes csapat büszkén hangsúlyozta, náluk a csapatutasítás ismeretlen fogalom.
Közben elkezdődött Bernie Ecclestone pere - egyes lehetőségek 10 éves börtönnel és a Forma-1 éléről való távozással riogattak -, a Ferrari pedig bejelentette, hosszú évek után megválnak Stefano Domenicali csapatfőnöktől, a helyére a Forma-1-ben teljesen tapasztalatlan Marco Mattiacci érkezik. Az olasz egy héttel a nagydíj előtt értesült új szerepéről cégén belül - addig Észak-Amerikában menedzselte a luxusautók eladását.
Hamilton révén a Mercedes csak egy szabadedzésen lett a leggyorsabb - Fernando Alonso és Daniel Ricciardo vitte a másik kettőt -, az intermediate abroncsokon teljesített időmérőn azonban a brit hat tizedmásodpercet vert ellenfeleire. Ezúttal a két Red Bullos mehetett fel vele az interjúszobába. Nico Rosberg mindössze a negyedik helyen zárt - ez az év leggyengébb időmérős eredménye volt Mercedes-versenyző számára. A német nem érezte a körülményeket, egyszer meg is pördült.
Lewis Hamiltonnak nem volt eseménydús versenye, a rajttól a célig vezetett, 18 másodperces előnnyel zsebelte be újabb futamgyőzelmét. Pályafutása során először nyert meg egymás után három versenyt, a bajnoki pontversenyben négy egységre közelítette meg Nico Rosberget.
Aki annál kevésbé mondhatta el magáról, hogy sima versenye volt. Még a rajtnál is helyeket bukott és kis híján kiesett, amikor összeért Valtteri Bottasszal - az első kör végén egészen a hetedik pozícióig esett vissza. Autóján még a telemetria is elromlott, ennek ellenére vissza tudta előzni riválisait és képes volt beérni a második helyen.
A Ferrari Fernando Alonso révén idei első dobogóját érte el - habár mind a négy versenyt a Mercedes nyerte, minden futamon másik istálló végzett mögöttük (leszámítva Ricciardo elvett melbourne-i második helyét). A Red Bull a jó rajthelyek ellenére nem tudott dobogóra jutni, és még egy ellentmondásos szituációba is belekerültek: a csapat felszólította Sebastian Vettelt, engedje el a nála gyorsabb Ricciardót, a német azonban csak késve engedelmeskedett az utasításnak. Csapattársa végül jócskán előtte végzett.
Felipe Massát továbbra is balszerencse sújtotta, ezúttal 78 másodpercig kellett a bokszban vesztegelnie, mert a szerelők rossz helyre tették fel a hátsó abroncsokat. A McLaren mélypontra került: az első forduló után világbajnokságot vezető csapat mindkét versenyzője úgy ért célba, hogy nem szereztek pontot. Mindössze ketten estek ki a versenyből - úgy tűnt, hamar véget ért a vadonatúj rendszerek megbízhatatlan időszaka.
A futam során a rendezők egy szokatlan hibát is elkövettek: a versenyt véletlenül egy körrel korábban intették le. Legalábbis Hamiltonnak belengették a kockás zászlót - amit a brit értetlenül közölt a csapatrádióban is -, azután gyorsan visszavették. Az utolsó körben szintén véget vetettek a versenynek. A sportszabályzat tartalmaz egy előírást az ilyen tévedések esetére: ennek értelmében az utolsó két kört végül hivatalosan semlegesítették. Ez mindössze Kamui Kobayashi és Jules Bianchi helycseréjére volt hatással.
Hamilton sorozatban aratott győzelmei láttán sokan úgy gondolták, ő az idei év igazi esélyese, Rosbergnek csak riválisa ausztráliai kiesése jelentett előnyt: Toto Wolff a Mercedestől azért figyelmeztette a kritikusokat, a világbajnokságot még mindig német versenyzőjük vezeti. Eközben a szezon keleti nyitószakasza véget ért: legközelebb már az első európai futam, a Spanyol Nagydíj következett.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:36:52.810 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +18.686 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | +25.765 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +26.978 |
5. | Sebastian Vettel | Red Bull | +51.012 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India | +57.581 |
7. | Valtteri Bottas | Williams | +58.145 |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +1:23.990 |
9. | Sergio Perez | Force India | +1:26.489 |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | +1 kör |
11. | Jenson Button | McLaren | +1 kör |
12. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | +1 kör |
13. | Kevin Magnussen | McLaren | +1 kör |
14. | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kör |
15. | Felipe Massa | Williams | +1 kör |
16. | Esteban Gutiérrez | Sauber | +1 kör |
17. | Kamui Kobayashi | Caterham | +1 kör |
18. | Jules Bianchi | Marussia | +1 kör |
19. | Max Chilton | Marussia | +2 kör |
20. | Marcus Ericsson | Caterham | +2 kör |
Nem értek célba: | |||
Romain Grosjean | Lotus | 28 kör | |
Adfrian Sutil | Sauber | 6 kör |