"Kiss Pál Tamással!" - hangzik a gyors és határozott válasz. "Vele vívtam a legjobbakat, és egy nagyon kemény, ugyanakkor fair ellenfélnek tartom" - teszi hozzá.
Birizdó Imi a 2000-es évek elején kezdett el versenyszerűen gokartozni, és a kezdetektől fogva kiélezett csatákat vívott a később a GP3-ban, a WSR-ben és az AutoGP-ben is bizonyító Kiss Pál Tamással, akivel együtt lépdeltek felfelé a nagyobb kategóriákba. Első bajnoki címét 2006-ban ünnepelte a Top100 kategóriában, majd 2007-ben négy ponttal maradt alul KPT-vel szemben a Rotax Max magyar bajnoki címéért folytatott harcban, a világkupán viszont neki sikerült jobb eredményt elérnie, egy 4. hely formájában (KPT 7. lett). 2008 és 2009 már ismét az ő évei voltak az itthoni bajnokságban, hiszen mindkét évben duplázott, és a Rotax Max, illetve a DD2 bajnoki címét is behúzta.
Ezt követően a gokartot átmenetileg versenyautóra cserélte, és három éven át a SEAT Leon Kupában versenyzett, olyan ellenfelek ellen, mint a most a Truck Race Európa-bajnoki címéért küzdő Kiss Norbert, vagy épp a magyar rali ob-t vezető Kazár Miklós. 2013-ban tért vissza a gokart ob mezőnyébe, ahol ismét kiváló ellenfelekre akadt. Tavaly a Rotax Max 2. helyén végzett Kancsár Ferenc mögött, aki az elmúlt hétvégi, ausztriai Bruckban rendezett verseny leintésénél újabb magyar és Közép-Európai bajnoki címet ünnepelt.
Imrének sem sikerült rosszul a hétvégi verseny, hiszen az első futamot a 4., a másodikat az 5. helyen zárta, és mivel jobb helyezést ért el, mint közvetlen riválisai, így az összetettben feljött a 2. helyre, két ponttal megelőzve Kovács Gábor Rolandot és 9-cel Fodor Gézát. Ez az a 2. hely, amely elvileg nagyon komoly téttel bírna, hiszen Kancsár Feri Közép-Európa bajnokaként alanyi jogon ott lesz a november végi, valenciai világkupán, és mivel a magyar bajnokságot is ő nyerte, így a bajnokság 2. helyezettje is kvalifikálja magát oda.
Hogy miért nem bír ilyen szempontból mégsem komoly téttel a 2. hely sorsa, azt Birizdó Imi elmondja: "Idén én biztosan nem fogok elindulni a világkupán. Ha sikerül megszereznem a 2. helyet az év végi összetettben, azzal jegyet váltanék magamnak a valenciai versenyre, de én ebben az esetben is le fogok mondani a részvételről Kovács Gabi javára. Úgy gondolom, hogy jelen felkészültségi állapotomban nem lenne esélyem a kiugró szereplésre, így inkább szeretném megadni a lehetőséget másnak" - mondta el rendkívül sportszerűen a pilóta, aki saját bevallása szerint most már inkább csak hobbiból, saját kedvtelésére versenyzik, hiszen rengeteg idejét és energiáját leköti a Kecskeméti Gokart Stadion üzemeltetése.
"Most szombaton a szabadedzéseken például részt sem vettem, mert Kecskeméten volt egy rendezvényünk, amin ott kellett lennem. Az az igazság, hogy már a felkészülésembe sem fektetek annyi energiát, mint régen, de úgy gondolom, hogy Kancsár Feri olyan formában versenyez jelenleg, hogy őt tökéletes felkészültségi állapotban is csak nagyon-nagyon nehezen lehetne megszorongatni. Ezúton is gratulálok neki a magyar és a Közép-Európai bajnokság megnyeréséhez."
A kecskeméti gokartpálya kapcsán tehát sok a teendő, de mik a legfrissebb tudnivalók és fejlesztések? "Nemrég lett 25 darab új bérgokartunk, amiket a jövő évtől fogunk használatba venni. Emellett a műjégpályát szeretnénk majd befedni, de ez távolabbi terv, egyelőre a gokartpálya, a szálloda és a műjégpálya üzemeltetésére helyezzük a fő hangsúlyt. Szerencsére nagyon sokan járnak hozzánk csapatépítésre, világbajnokok is megfordulnak nálunk, és a közeli Mercedes gyárból is rendszeresen látogatnak el hozzánk akár egyénileg, akár csapatépítés céljából" - meséli Imi, akinek mindezek mellett még a tanulásra is jut energiája, hiszen az autókrossz Európa-bajnok Szabó Krisztiánhoz hasonlóan ő is az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskolán végzi tanulmányait. Unatkozni vélhetően nem szokott.