Vasárnap délelőtt a Portugáliában megszokott szikrázó napsütésben folytatódott a portói WTCC hétvége. A jelek szerint voltak, akiknek korán volt picit a reggel, Fredy Barth BMW-jén ugyanis elfelejtették lecsukni a motorháztetőt, amit a menetszél egyből felcsapott a szélvédőre, így a svájci alatta próbált meg kilátni valahogy, és biztonságos helyre navigálni az autót. Ez sikerült is neki, és a pályabírók készségesen lecsukták a motorháztetőt, így Barth is visszatérhetett a többiek közé a pályára.
A 15 perces warm up elején a hazai menő, Tiago Monteiro mellé ülhettünk be a Hondába egy gyorskör erejéig, miközben a portugál versenyző közvetítette is, hogy épp merre járunk, és mire érdemes figyelnünk. Rob Hufftól tehát Monteiro vette át az alkalmi száguldó riporter szerepét, így a brit most teljesen csak a versenyzésre koncentrálhatott, és ennek megfelelően rögtön egy első időt repesztett a SEAT-tal. Ãm a következő gyorskörben már Monteiro sem beszélt róla, csak csinálta, aminek meg is lett a foganatja: 2:07.765-tel az élre állt.
Nem sokáig vezetett, ugyanis James Thompson is érkezett a Ladával, és 2:07.482-vel ő vette át a vezetést. Thompson lassan igazi warm up specialistává válik, hiszen az előző két versenyhétvége bemelegítő edzését is megnyerte a Ladával, és most 6 perccel az edzés vége előtt megint ő vezetett. Ez sem maradt viszont így a végéig, mert szemlátomást Monteiro is nagyon hajtott az egyperces dicsőségre, és 48 ezreddel megelőzve a britet, újra az élre állt.
A másik két Hondát terelgető Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini mindeközben az utolsó két helyen köröztek, ők vélhetően tényleg csak arra használták a warm up-ot, amire való: az autó bemelegítésére. Legalábbis reméljük, hogy nincs olyan gondja Norbinak az autóval, ami indokolná ezt a 13 másodperces hátrányt a többiekhez képest.
Közben elöl Monteiro tovább javított saját legjobbján, amivel újabb lépést tett a tét nélküli gyakorlás megnyerése felé. Michelisz Norbi viszont ennyi örömet sem adott portugál márkatársának. Norbi utolsó gyorskörével toronymagasan, majd egy másodperces előnnyel az élre állt, és behúzta a portugál warm up-ot.
Magyar szempontból tehát tökéletesen indult a nap, és lélektani szempontból nagyon jókor jött ez a pofon Monteirónak, nehogy egy pillanatra is elbízza magát a portugál. Te jó ég, hogy elkente a Zengő Motorsport magyar pilótája a többiek száját! A hétvége igazán fontos része, a két futam persze még csak ezután következik majd, de azért elsőnek lenni sosem rossz, örüljünk neki!
A WTCC első futamát 12 óra 20 perctől rendezik Portóban, Michelisz Norbi a 4. helyről várja majd a repülőrajtot.
A warm up végeredménye:
1 | MICHELISZ Norbert | Honda Civic WTCC | 5 | 2:06.305 | |
2 | Tiago MONTEIRO | Honda Civic WTCC | 7 | 2:07.238 | 0.933 |
3 | Robert HUFF | SEAT Leon WTCC | 7 | 2:07.442 | 1.137 |
4 | James THOMPSON | Lada Granta | 6 | 2:07.482 | 1.177 |
5 | Pepe ORIOLA | Chevrolet Cruze | 7 | 2:07.496 | 1.191 |
6 | Gabriele TARQUINI | Honda Civic WTCC | 5 | 2:07.778 | 1.473 |
7 | Tom CHILTON | Chevrolet Cruze | 7 | 2:07.827 | 1.522 |
8 | Fredy BARTH | BMW 320 TC | 5 | 2:08.043 | 1.738 |
9 | Franz ENGSTLER | BMW 320 TC | 6 | 2:08.112 | 1.807 |
10 | Yvan MULLER | Chevrolet Cruze | 7 | 2:08.177 | 1.872 |
11 | Mehdi BENNANI | BMW 320 TC | 7 | 2:08.192 | 1.887 |
12 | Michel NYKJAER | Chevrolet Cruze | 7 | 2:08.193 | 1.888 |
13 | Fernando MONJE | SEAT Leon WTCC | 5 | 2:08.572 | 2.267 |
14 | Charles NG | BMW 320 TC | 6 | 2:08.685 | 2.380 |
15 | James NASH | Chevrolet Cruze | 6 | 2:08.872 | 2.567 |
16 | Marc BASSENG | SEAT Leon WTCC | 6 | 2:09.012 | 2.707 |
17 | Darryl O YOUNG | BMW 320 TC | 7 | 2:09.270 | 2.965 |
18 | Stefano D ASTE | BMW 320 TC | 7 | 2:09.355 | 3.050 |
19 | Mikhail KOZLOVSKIY | Lada Granta | 6 | 2:09.579 | 3.274 |
20 | Alex MACDOWALL | Chevrolet Cruze | 6 | 2:09.870 | 3.565 |
21 | Hugo VALENTE | SEAT Leon WTCC | 6 | 2:09.953 | 3.648 |
22 | Tom BOARDMAN | SEAT Leon WTCC | 4 | 2:09.954 | 3.649 |
23 | Rene MUNNICH | SEAT Leon WTCC | 7 | 2:10.690 | 4.385 |
24 | Nikolai KARAMYSHEV | SEAT Leon WTCC | 6 | 2:10.980 | 4.675 |
P1Race.hu