DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
WTCC

Porto - 1. szabadedzés: Coronel a végén mindenkit meglepett, Michelisz 6.

Változatos és fordulatokban gazdag küzdelmet hozott a WTCC idei első szabadedzése Portóban. Félidőben még a hazaiak kedvence, Tiago Monteiro vezetett a Hondával, majd Pepe Oriola és Yvan Muller percei következtek a Chevrolet-vel, ám a végén Tom Coronel elő tudott húzni még valami pluszt a cilinderből, így végül a holland BMW-s zárta az élen a tréninget.

Porto városi pályáján a különféle helyi betétsorozatok résztvevői már pénteken egymásnak feszültek, ám a túraautó-világbajnokság résztvevőinek szombat délelőttig várniuk kellett rá, hogy egy év kihagyás után újra magukévá tegyék a szűk utcai pálya vonalvezetését.

Előttük azonban még reggel a veteránautók versenyére került sor, amely kiváló ráhangolódást jelentett a hétvégén várható eseményekre. Szikrázó napsütés, városi látkép, technikai problémák, hatalmas sebesség, a falaktól centiméterekre elforduló autók, szünet nélküli megfeszült idegállapot, száz százalékos koncentráció, folyton a levegőben lógó baj lehetősége, bukások, falnak csapódó autók, sárga zászló, piros zászló, safety car. És ez még csak egy betétfutam volt, a veteránautók aktuális versenye.

A WTCC első szabadedzése magyar idő szerint 10 óra 15 perckor kezdődött volna, ám a piros zászlós megszakítások és a falban végződő autók mentése miatt máris egy kis csúszás állt be a programban, így 25 perccel a tervezettnél később hajthattak csak pályára a pilóták. Még egy bevágás tengerparton napozó bikinis lányokról, egy kacsintás Tiago Monteirótól, egy bejátszás a romeltakarító pályamunkásokról, a helyszínen nézelődő Citroën szakembereiről és a Valvoline grid girljeiről - igen, most már tényleg minden készen áll. Kezdődhet a WTCC 2013-as portói versenyhétvégéje! Az öveket kérjük becsatolni, ez zúzós menet lesz!

Igazi tengerparti időjárási körülmények között vette kezdetét az első szabadedzés. A szikrázó napsütés mellett elég nagy szél fújt a kikötőben elterülő utcai pályán, ami tovább nehezítheti a pilóták és versenymérnökeik dolgát az ideális beállítások megtalálásában.

Persze ki más is hajtott volna elsőként ki a pályára, mint a hazaiak kedvence, Tiago Monteiro, akit szorosan követett gyári hondás csapattársa, Gabriele Tarquini és a harmadik Hondát terelgető Michelisz Norbert. A Zengő Motorsport magyar pilótája az első gyorskör elején meg is előzte Tarquinit, ami lélektani hadviselés szempontjából nem mindegy, érezze csak az olasz a törődést! Az első gyorskörök megfutása után ráadásul Norbi volt a legjobb hondás, Monteirónak is másfél másodpercet osztott ki egyből, és a második gyorskör közepén, már a hazai menőt tolta le a pályáról.



Huffnak és Oriolának volt miről beszélgetnie az edzés előtt - Huff SEAT-tal, Oriola Chevyvel nem ment még ezen a pályán, mindketten tudtak valamit, amit a másik nem"

Az élen 7 perc elteltével Rob Huff (SEAT), Fernando Monje (SEAT), Michelisz, Marc Basseng (SEAT), Monteiro volt a sorrend. A második gyorskörök megfutása után ez annyiban módosult, hogy Huff mögé Tarquini jött fel a 2. helyre, Monteirót és Micheliszt pedig egy újabb SEAT-pilóta előzött meg, Hugo Valente személyében.

Az élen ugyanakkor folyamatosan változott a sorrend, ami teljesen normális, tekintve, hogy egy utcai pályán járunk, ahol két évente egyszer rendeznek versenyt, vagyis a pilótáknak most kell felgumizniuk az aszfaltot, aminek következtében körről körre javulnak a köridők. Az első 10 perc végén épp Monteiro vezetett Stefano D"™Aste (BMW), Huff, Tom Coronel (BMW), Michelisz, Tarquini és Yvan Muller (Chevrolet) előtt, ám mire ezt leírtam, Muller fel is ugrott Monteiro mögé a 2. helyre.

Pepe Oriola (Chevrolet) elég sokat kivárt legelső chevys gyorskörének megfutásával, de negyedóra elteltével csak rászánta magát erre, és egyből bejött a 6. helyre, Monteiro, Muller, Coronel, Huff és D"™Aste mögé. Michelisz Norbit a 10. helyen rangsorolták ekkor, ám néhány perc múlva a magyar pilóta már újra a 6. volt, miközben Oriola - legjobb chevysként! - feljött a 2. helyre.

A fiatal spanyol nem érte be ennyivel, következő gyorskörében még tovább javított, és hatalmas fölénnyel, 6 tizedmásodperces előnnyel az élre állt! Még 10 perc hátra volt ugyan az edzésből, de történjen bármi, ez már nem akármilyen bemutatkozás Oriolától, aki egyelőre úgy tűnik, kiválóan döntött, amikor a SEAT-ról Chevyre váltott.

Ezt persze már Muller sem nézhette tétlenül, a háromszoros világbajnok rögvest helyreállította a világ rendjét, és 51 ezreddel megelőzve Oriolát, átvette a vezetést. Mögöttük 6 perccel a leintés előtt Tarquini, Monteiro, Coronel, Huff, Michelisz volt a további sorrend, a magyar pilótát tehát a 7. helyen rangsorolták.  

Ezt követően Hugo Valente gondoskodott róla, hogy ne teljen el baleset nélkül az első portói szabadedzés, ám a francia pont egy olyan helyen csapódott gumifalba, ahol volt egy kis bukótér, így csak a sárga zászló került elő, nem kellett megszakítani az edzést. Tom Chilton is besokallt egy helyen, de annyit még tenni tudott az ügy érdekében, hogy csak oldalról kapja el a gumifalat, és mivel nem volt túl nagy a becsapódás, így ő önerőből el tudta hagyni autójával a tett helyszínét.

Úgy tűnt tehát, Mulleré lesz az edzéselsőség, ám mint kiderült, Coronel a legvégére tartogatta a puskaport, és mindenkit meglepve, 2:08.135-ös idővel megnyerte a 2013-as portói hétvége első szabadedzését a BMW-vel. Mögötte két Chevy (Muller, Oriola), majd három Honda (Tarquini, Monteiro, Michelisz) következett az eredménylistán a leintésnél, míg a top10-be Huff, Chilton, D"™Aste és Mehdi Bennani fért még be. Amint az a visszajátszásokból kiderül, Coronel valószínűtlen agresszivitással küldte át a BMW-t a kerékvetőkön, részben valószínűleg ennek is köszönheti 1. helyét, le a kalappal előtte.

A top10-ben tehát 3 BMW, 3 Chevy, 3 Honda és 1 SEAT. Izgalmakban nem lesz hiány ezen a hétvégén sem!     

A WTCC második szabadedzését magyar idő szerint 12 óra 30 perckor rendezik.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: