A gyors és szűk pálya bünteti a hibákat, mert a bukóterek nagyon kicsik. Csak kevés jobb hely van a kör elején található Essesnél arra, hogy az autókat a határon működve nézze meg valaki. A nagy sebességű irányváltásokat jó nézni, de ez nem minden. A hullámvasúthoz hasonlító pálya a Degner 1-es és 2-es, valamint a Spoon és a 130R emlékezetes kanyarokat tartalmazza. A japán rajongók is lenyűgözők. Legyen eső, vagy napsütés, mindig megtöltik a lelátókat és folyamatosan szurkolnak, gyakran a pilótáknak és a csapatoknak ajándékot adnak. Ez további adalékot szolgáltat ahhoz, hogy a Japán Nagydíj a szezon egyik legemlékezetesebb versenye legyen.
"Japán az egyik legjobb pálya a naptárban" - mondta el Massa. "Az első szektor csodálatos és a szintkülönbségek még izgalmasabbá teszik a pályát. Jelenleg jó lendületben vagyunk és autónk remélhetőleg jobb lesz, mint Szingapúrban. A japán rajongók a legszenvedélyesebbek. Csütörtökön az esőben a lelátók már tömve vannak. Szeretem Japánt és várom, hogy többet láthassak az országból."
"Suzuka kedvenc pályám a naptárban" - tette hozzá Bottas. "A gyors kanyarok teszik nagyon különlegessé és érdekessé a pályát. A pilóta számára kihívás, mivel nem lehet hibázni, de mivel gyors, még jobb vezetni rajta. Jó leszorítóerőre és stabilitásra van szükség, amely a mezőnyt közelebb hozhatja egymáshoz. Egy dolgot Japánnal kapcsolatban minden pilóta elmond, mennyire csodálatosak a rajongók és már várom, hogy újra láthassam őket, remélem élvezni fogják a versenyt."