A Formula-1 hivatalos honlapja a tavalyi évhez képest talán a legnagyobbat zuhanó Lotus csapat technikai igazgatójával, Nick Chesterrel készített interjút, amelyben természetesen az élre kívánkozott a csapat idei gyengélkedésének témája. Chester igyekezett optimista maradni, és azt hangoztatta, hogy az idei évben eddig mindössze nyolc pontot szerző istálló a következő idényben nagyságrendekkel jobb formát mutat majd:
"Nagyon bizakodunk. Rengeteg ismeretlen dologba futottunk bele az idén, volt néhány igazán aggasztó is, ami végül nem okozott problémát, ellenben egészen váratlan dolgokkal is szembesültünk" - mondta a brit szakember, aki hangsúlyozta, hogy a gyenge eredmények ellenére is profitál majd csapata az idei szezonból:
"Rengeteget tanultunk, különösen a korai tesztidőszak volt nagyon kemény, mióta Enstone-ban vagyok, egyszer sem küzdöttünk ennyit egy új autóval. Egészen új rendszerek kerültek fel az autóra, melyekkel nagyon kevés tapasztalatunk volt. De borzalmasan sokat tanultunk belőle" - mondta Chester, aki egy rövid kitérőtől eltekintve 2000 óta áll a Lotus elődjeinek alkalmazásában.
A Lotus technikai igazgatója azt is elismerte, hogy a csapatnak sokba került az, hogy kihagyta az első téli tesztet: "Az év elején hátrányban voltunk, mivel késett az autó, és a megbízhatóságunk is igen gyenge volt. Melbourne-ben így nagyon rossz formát mutattunk, de az első négy versenyen, Barcelonáig nagyon sokat fejlődtünk jó néhány területen."
"Csakhogy nem voltunk elégedettek azzal, ahol a következő versenyeken álltunk. Monacóról azt vártuk, hogy az autó egész jól teljesít majd, ám nem így történt, sokat szenvedtünk némely lassú kanyarban. Ezt követően Montrealban és Spielbergben a motorerő miatt voltak gondjaink" - mondta Chester, aki úgy érzi, hogy a középmezőny sűrűsége miatt komolyabbá válik a Renault erőforrás okozta hátrány:
"Ez az év inkább az erőforrásokról szól, mint az aeróról, míg a múltban mindig utóbbi volt fontosabb valamivel. Egészen sokat változtak a dolgok. A mezőny eleje és vége közt a különbség valószínűleg most is inkább az aeróból fakad, de középmezőnyben az erőforrás jelenti az igazi eltérést."