A Q1-et csak a Mercedes és a Red Bull pilótái tudták a keményebb keverékű abroncsokkal abszolválni, noha Vettelnek volt oka izgulni, hiszen csak 3-4 tizeddel úszta meg a kiesést. Az utolsó hat helyen nem történt meglepetés, hiszen a Caterhameket ismét legyőző Marussiák mellett a két Sauber búcsúzott legkorábban. Az egyik Caterham, Marcus Ericsson azért még hallatott magáról, amikor az utolsó percekben Felipe Massával ütközött a Mirabeau-ben. Az autók nem sérültek jelentősebben, de nem tudták folytatni útjukat, ami azt is jelentette, hogy Massa hiába jutott tovább, a Q2-ben már nem vehetett részt. A páros incidensét mindenesetre vizsgálni kezdték a sportfelügyelők, ahogy a Sergio Perezt feltartó Esteban Gutierrezt is.
Danyiil Kvjat számára sem menten simán a dolgok az első percekben, hiszen az alagútból kijövet megcsúszott és megrongálta Toro Rossójának orrkúpját. A csapata azonban egy szárnycserével megoldotta a problémát, és az orosz végül tovább tudott jutni a második szakaszba.
A Q2-ben a Mercedes már megmutatta erőfölényét, hiszen Rosberg és Hamilton sorra futották a legjobb szektorokat, amit még az edzéseken hozzájuk közel kerülő Red Bullok is csak tisztes távolságból figyelhettek. Rajtuk kívül továbbjutott még a két Ferrari, a két Toro Rosso, Sergio Perez és Kevin Magnussen, ami azt jelentette, hogy a másik McLarent vezető Jenson Button lemaradt a legjobb tízről, és csak a 12. helyet szerezte meg.
Az utolsó szakaszban ismét a brackley-i csapat két autója döntötte el az első hely kérdését egymás között. Az első gyorskörök során Rosberg néhány századdal gyorsabb kört futott csapattársánál, ami végül döntőnek bizonyult, hiszen a második próbálkozás mindkettőjük számára sikertelen volt. Először a német kezdte meg körét, ám a Mirabeau előtt elfékezte magát, és a bukótérbe kanyarodott. Ez a hiba azonban furcsa módon jól is jött számára, hiszen emiatt sárga zászlót lengettek azon a szakaszon, így megakadályozva Hamilton abban, hogy javítani tudjon saját körén. A brit így második lett, megelőzve a csapattársát ismét legyőző Daniel Ricciardót.
Mögöttük a két Ferrari végzett Alonso-Raikkönen sorrendben, míg Jean-Eric Vergne a hetedik, a Q1-ben kicsúszó csapattársa, Kvjat pedig a 9. helyet szerezte meg. A másik újonc, Magnussen a két Toro Rosso között a 8. pozícióból kezdheti majd meg első F1-es Monacói Nagydíját.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.989 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.048 | +0.059 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:16.384 | +0.395 |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:16.547 | +0.558 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:16.686 | +0.697 |
6. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:17.389 | +1.400 |
7. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:17.540 | +1.551 |
8. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:17.555 | +1.566 |
9. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:18.090 | +2.101 |
10. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:18.327 | +2.338 |
Q2 | ||||
11. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:17.846 | +1.492 |
12. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:17.988 | +1.634 |
13. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:18.082 | +1.728 |
14. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:18.196 | +1.842 |
15. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:18.356 | +2.002 |
16. | Felipe Massa | Williams-Renault | ||
Q1 | ||||
17. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:18.741 | +1.184 |
18. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:18.745 | +1.188 |
19. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:19.332 | +1.775 |
20. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:19.928 | +2.371 |
21. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:20.133 | +2.576 |
22. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:21.732 | +4.175 |