A száz kilogrammos üzemanyag-korlátozás miatt a pilóták a versenyek vége felé fokozott takarékoskodásra kényszerülhetnek, ennek egyik hatékony módszere - amely kevés időveszteséggel jár - az, ha az egyenesek féktávjához közeledve a szokásosnál hamarabb abbahagyják a gázadást. Ez akár azt is jelentheti, hogy az autók száz méterrel a hagyományos fékezési pont előtt lassulni kezdenek.
Ez az, amit a versenyzők - beleértve Sebastian Vettelt, Jenson Buttont és Fernando Alonsót a sajtó értesülései szerint - különösen veszélyesnek tartanak. Szerintük könnyen balesethez vezethet, ha a spóroló autó mögött haladó rivális nem készült fel a lassításra.
Charlie Whiting azonban úgy gondolja, nem áll fenn kockázatos helyzet: "Ez ugyanolyan, mint bármilyen másik szituáció. Ha egy versenyző hirtelen visszavesz, meg kell győződnie róla, hogy senki sincsen túl közel hozzá" - adott egyszerű választ a pilóták aggályaira a biztonságért felelős tisztségviselő.
Egy meg nem nevezett versenyző azt mondta az Autosportnak, érdemes megvárniuk a versenyt, mert lehetséges, hogy félelmeik teljesen alaptalanok. Az üzemanyag-spórolásból fakadó tempókülönbségekkel az FIA már korábban is foglalkozott, ennek eredményeként egy fényjelzéssel látták el a versenyautókat. A lámpa egy másodpercre villan fel, ha a motorvezérlés takarékos üzemmódba kapcsol. Fontos azonban kiemelni, hogy ez a rendszer nem érzékeli, ha egy versenyző gázelvétellel próbál spórolni, ebben az esetben semmiféle jelzés nem történik mások számára.