DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Swift Cup Europe 3-5. forduló

A Swift Cup Europe második versenyhétvégéje a Truck Race Trophy 2015. betétfutamaként zajlott a Redbullringen. Folyamatosan száradó pályán harcoltak az idővel a kvalifikáció során, ráadásul három futamot kellett teljesíteniük a hétvégén a versenyzőknek ugyanazzal a gumikkal, mégsem taktikázott senki, nem kímélték a gumikat, elejétől a végéig a pályán köröztek a versenyzők.

Az osztrákok ezúttal nagy meglepetést okoztak ugyanis szokatlanul gyorsabbak voltak a magyar él menőknél.

A 23 autóból álló mezőny nemzetközi értékelésében az osztrákok végeztek az első négy helyen, a legjobb magyar pilóta Csík János lett, mögötte Straub Krisztián, majd Bernula István következnek.

Clip



IDŐMÉRŐ  –  05.16. 10:00

FIA: 

1. Tobias Weichenberger

2. Christoph Zellhofer

3. Thomas Berger

4. Martin Zellhofer

5. Csík János

6. Straub Krisztián

Magyar OB: 

1. Csík János

2. Straub Krisztián

3. Bernula István

4. Keszthelyi Vivien

5. Balogh Zoltán

Junior: 

1. Keszthelyi Vivien

2. Fekete Balázs

Az időmérő eredménye előrevetítette, hogy a versenyen óriási csaták lesznek, nagyon kiegyenlített volt a mezőny. A tizenharmadik helyezettig egy másodperc volt a különbség, a három leggyorsabb magyar pilóta időkülönbsége néhány század másodperc volt. Alaposan összekeveredett a Swift Cup Europe mezőnye.

Clip_2_1

ELSŐ VERSENY  -  05.16. 14:05

Csik János, Bernula István az 5,7 rajtkockából indulnak ahonnan Csik rögtön be is csatlakozott a négyes élbojba. Keszthelyi Vivien a kilences és Balogh Zoli a tizenhármas állásból. A múlt évben debütáló, idén először versenyző Straub Krisztián a tavalyi formáját hozta az időmérőn és hatodik  helyen, második leggyorsabb magyarként kezdett.

A rövid pálya amilyen egyszerűnek tűnik olyan nehéz, de az első futamot Lukas Puchingeren kívül mindenki abszolválta és nagyon izgalmas verseny sikeredett szombat kora délután. Sok támadással és végül előzéssel, kisebb csoportokra oszlott a mezőny és kis időkülönbségekkel ment a közelharc. Fekete Balu autója ennek következtében rehabilitációra is szorult a következő futamig. Tobias Weichenberger, Christopher Zellhofer, Tomas Berger és Csik Janosból álló élmezőny sorrendje folyamatosan változott végül Csík János feljött a második helyre. Bernula pedig két helyet javított így ötödikként intették le. Ezzel a második helyet szerezte meg a magyar országos bajnokság értékelésében. Keszthelyi szintén két autóval került előrébb hetedikként ért célba így harmadik lett a magyar OB-ban.

FIA értékelés:

1. Tobias Weichenberger

2. Csik János

3. Christoph Zellhofer

4. Thomas Berger

5. Bernula István

6. Martin Zellhofer

Magyar OB. értékelés:

1. Csík János

2. Bernula István

3. Keszthelyi Vivien

4. Straub Krisztián

5. Balogh Zoltán

6. Mészáros Gábor

Junior értékelés:      

1. Keszthelyi Vivien (lány kategória győztes is) 

2. Balogh Zoltán

3. Fekete Balázs

Versenyzői nyilatkozatok:

Csik János: „5. helyről indultam, a rajtom nem sikerült olyan jól. 5. helyen fordultam el az első kanyarban. Az  osztrák autók nagyon erősek voltak nagyon nehéz volt velük a lépést tartani. Életem legküzdelmesebb versenyén vagyok túl. Szerencsém volt hogy  az elejében sokat csatáztak és így vissza tudtam érni rájuk mindig és nagy küzdelmek árán be tudtam jönni a második helyre.”

Bernula István: „Az időmérő közepesen sikerül magyar értékelésben 3. lettem. Nagyon szűk volt az eleje hat század volt a különbség az első a harmadik között. Az osztrákok viszont nagyon megleptek. Közvetlenül Csik Jani mögül indultam.  Az volt a terv h mögötte elvonatozgatunk és megelőzzük az osztrákokat de abszolút megleptek bennünket. Janinak sikerült, el tudott velük viaskodni többször a második helyre is felkűzdötte magát aztán visszaesett,  harmónikáztak folyamatosan.  Én biztos távolságból követtem az eseményeket nem tudtam felzárkózni, nagyjából hasonló időt menetem  de egy pici plusz hiányzott.  Aztán szerencsésen alakult az utolsó előtti kör.  Akkor a két osztrák elkezdte egymást előzgetni  tempót vesztettek a célegyenes  ráfordítóban le is sodródtak az ívről és ekkor  vettem át az ötödik helyet.”

Tomás Bizub – RaceStar: „A pálya nagyon megtetszet, mivel nem csak egy gyors pályáról van szó, de technikásról is. Ami első látásra nem látszik. Dombos felülete miatt a legkisebb hiba is nagyon drága. Nagyon vártam ezt a hétvégét és annál nagyobb csalódás volt az időmérő és az első verseny. Az időmérőn elmelegítettem a gumikat és így a 11.-helyről rajtoltam. Technikai okokból nem tudtam előre haladni, így védekezve vezettem le az egész futamot. Bármennyire igyekezetem, 2 pozíciót buktam a verseny végére.” 

Clip_4

MÁSODIK VERSENY - 05.16. 17h

Eseménydús volt a Swift Cup Europe második futama. A második verseny rajtpozíciói az első végeredménye alapján a nyolcadik helyig fordított sorrendben alakultak.  Tehát aki megnyerte az első versenyt az most a nyolcadik rajtkockából startol aki a nyolcadik lett az pedig az elsőből. A rajt utáni harmadik kanyarban a második helyen autózó Keszthelyi Viven és a harmadik helyen autózó Tomas Berger összeértek és Vivien autója keresztbe fordult. A hetedik helyről rajtoló Csik Jani és Bernula már nem tudták elkerülni az ütközést és sóderágyba csapódtak. Bernula folytatni tudta a versenyt. Pár körös safety car-t követően folytatódott a verseny előzésekkel tarkítva majd egy újabb Sacfety car eljárás szakította félbe a csatározásokat amikor Füge Krisztián és Bernula István ütköztek össze az egyes kanyarban Füge autójának kitört a kereke. A verseny további része sem volt eseménytelen ugyanis valamelyik autóból  folyadékfolt került az ötös kanyar kijáratára amin többen is megcsúsztak ám Fekete Balázs már nem tudta megtartani az autóját és a palánknak ütközött. Ő enyhe agyrázkódás miatti megfigyelésen kórházban töltötte az éjszakát de már teljesen jól van, Keszthelyi Vivient viszont egy-két vizsgálat után ki is engedték az orvosok ám egy időre eltiltották a versenyzéstől. Ez a baleset jól bizonyította az autók biztonságát és a védőfelszerelés hatékonyságát.

Néhány pilóta szerencsére csak pozícióvesztéssel látta kárát a balesetnek az ifjonc Balogh Zolinak és a RaceStar-os Tomas Bizubnak viszont dobogót  hozott  utóbbi  életében először autózott ezen a pályán. Balogh Zoli ezzel az országos értékelés és a junior értékelés első helyén végzett.

FIA értékelés: 

1. Christoph Zellhofer

2. Balogh Zoltán

3. Tomás Bizub

4. Marcus Hilberger

5. Bernula István

6. Straub Krisztián

OB értékelés: 

1. Balogh Zoltán

2. Bernula István

3. Straub Krisztián

4. Mészáros Gábor

5. Méhész Attila

6. Együd Gábor

Junior értékelés:

1. Balogh Zoltán

Versenyzői nyilatkozatok:

Balogh Zoli: „ 10.helyről indultam, az első kanyarban volt egy kis karambol aminek következtében a 3. helyig fel tudtam jönni.  A safety car után a második helyet is sikerült megszereznem és megtartani a helyezésem.”

Bernula István: „ 4. helyről indultam, előlem Vivi a másodikról aki már a 3. kanyarban az élre állt de az osztrák versenyző beforgatta az autó hátulját. Keresztben fordult a kanyar közepén.  Csik Jani nem tudta kikerülni, utána én mentem bele  Csik Janiba.  Egy osztrák is elém került szintén lapjával, ott is frontálisan ütköztünk.  A saftey car pediódusa alatt próbáltam összeszedni az autót. Elment a kormányközepem tehát picit belassult az autó de valamennyire tudtam tartani a tempót.  Aztán sikerült szépen előre jönni míg egy előzési szituációban a célegyenes végi kanyarban szintén összeütköztem egy magyar versenyzővel de ezt követően még sikerült egy két pozíciót javítanom. Végül is összetett 5.-ként és OB 2.-ként értem célba.   Az első balesetben a tizenharmadik helyre estem vissza és onnan jöttem fel az 5. helyre. Végül is kétszeresen törött  autóval egészen jól sikerült a verseny ami azt jelenti hogy holnap 4. helyes rajthelyről, tartalék autóval fogok menni .”

Tomás Bizub - RaceStar: „A második futamon a kocsim újra a régi volt és sikerült a 3.helyen végeznem. Nagyon jó verseny volt! A célba ajtó-ajtó mellet futottunk be a másodikkal, amit nagyon élveztem.... Örültem a harmadik helynek, mivel nagyon erős mezőnybe versenyeztünk. Az osztrákok szokatlanul gyorsak voltak.”

Csik János: „Nagyon jó rajtot vettem a 7. helyről indultam az egyes kanyarban már a negyedik helyen fordultam. Haladtunk a 2-es kanyar felé ott kívülről lefordultam egy osztráknak.  Nagyon jó pozíciót fogtam majd előttem  Vivien és egy osztrák összeakadt, visszapörögtek a mezőny elé és így nagyon nagy balesetbe keveredtük.  Csúnyán összetörtük az autókat és számunkra itt véget ért a verseny.”

Clip_3

HARMADIK  VERSENY  -  05.17. 10:50

A szombati ütközések okán 18 autóra csökkent a létszám. Az első helytől Zigmars Lapa a második helyről Kejo-Keke Platzer, harmadik helyről Straub Krisztián, negyedik helyről Bernula István indult és sikerült előrébb jutnia ami első helyet hozott az országos értékelésben.

FIA értékelés:

1. Christoph Zellhofer

2. Tobias Weivhenberger

3.  Bernula István

4. Tomas Bizub

5. Kejo-Keke Platzer

6. Markus Hilberger

Magyar OB értékelése:

1. Bernula István

2. Mészáros Gábor

3. Füge Krisztián

4. Együd Gábor

5. Balogh Zoltán

Junior:

1. Balogh Zoltán

Versenyzői nyilatkozatok:

Füge Krisztián :  „Tegnap volt egy balesetem ami miatt  nem tudtam befejezni a versenyt ezért hátra kerültem és ezen a versenyen próbáltam stabilan autózni hogy ne legyen probléma ami meg is hozta a gyümölcsét harmadik lettem.”

Bernula István:  „ Volt tartalék autónk amit átállítottak a fiúk az én méreteimre úgyhogy olyan volt mintha saját autómmal mennék, nem éreztem semmi különbséget. A tegnapi napból kiindulva ma nem mentem bele kétes helyzetekbe és így visszaestem a 8. helyre. Aztán lett  már egy kis tér amikor lehetett szabadon saját tempóban  autózni és onnantól sikerült is folyamatosan előznöm egészen a 2. helyig. Előttem egy osztrák srác volt de nem tudtam támadást indítani. Végülis nagyon örültem ennek az eredménynek is a hétvége tükrében.  Úgy éreztem, hogy nagyon jó volt az autó a legjobb köröket most  mentem az egész hétvége során  a harmadik versenyes gumikon. Pozitív a jövőre nézve,  lehet hogy megtartom a tartalék autót.”

Mészáros  Gábor:  „ 9. helyről indultam jól elkaptam a rajtot és meg is előztem egy osztrák versenyzőt.  Az 1-es kanyarban még egyet és mentem előre. Nagyon nagy csaták voltak.  Több 2-3-as bojba bele keveredtem. Több osztrákot megelőztem aztán volt, hogy egy kettő vissza előzött. Nagy kavarodás volt és így az 5. helyen is mentem a verseny közben.  A  verseny vége fele két osztrák versenyzővel nagy csatát vívva nyolcadik helyen értem be az pedig az ob értékelésben 2. helyet jelent egy esemény dús verseny után.”

Tomás Bizub – RaceStar: „A harmadik futamot a hatodik helyről kezdtem és sikerült lassan a másodikra kerülnöm. A végére sajnos nem sikerült ezt megtartanom, így képtelen voltam elkezdeni harcolni a harmadikért. Sajnos, mikor elkezdtük lekőrözni a lassabb versenyzőket a lassabb kocsi nem hagyott időben helyet a megelőzésre, így métereket veszítettem. Ezt már nem sikerült behoznom, így az abszolút 4., zártam a Red Bull ringes verseny hétvégét. Nagyon élveztem a versenyzést és köszönöm az egész csapatnak a törődést. Ez a sport határozottan csapatmunka.  Enélkül, amit nem csak nekem, hanem az autónak is nyújtottak nem tudnám élvezni a versenyt, de főleg nyerni sem. „

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: