Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 18. vasárnap
F1

FIA: Szabálytalan a Ferrari halóra szerelt tükre

A Spanyol Nagydíjat követően le kell szerelnie autójáról a Barcelonára hozott leglátványosabb újítását a Ferrarinak, Charlie Whitingék ugyanis kifogásolhatónak találták a megoldást.

Sokan a csodájára jártak annak a halotükörnek, amely a Ferrarikon jelent meg a szezon első európai versenyhétvégéjén: az SF71H modelleken a visszapillantó nem az autó törzséhez, hanem a fejvédőelemhez lett rögzítve, ezen kívül pedig megjelent a halo két oldalán egy-egy toldalékszárny is, amelyek a tükrök külső végéhez is csatlakoztatva vannak, látszólag a rögzítés megerősítésének céljából.

Dc_jEp7W0AA3Qx3

A történet a Kínai Nagydíj hétvégéjén kezdődött, akkor adta ki határozatát az FIA, miszerint onnantól kezdve a halóhoz rögzített visszapillantók is engedélyezettek, úgy találták ugyanis, hogy ezáltal olyan pozícióba tudnák a csapatok helyezni a tükröket, amelyben azok jobban használhatóvá válnak, jobb rálátást nyújtanak a hátul zajló történésekre.

A Ferrari eddig az egyetlen csapat, amely élt ezzel a lehetőséggel, ám amint megmutatták a világnak az újítást, több riválisuk is azonnal az FIA-hoz fordult az ügy tisztázását kérve. Hiszen a szabály kitér arra is, hogy a halóra helyezett tükör célja csakis a hátsó térre való rálátás javítása lehet, aerodinamikai előnyszerzésre nem használhatják. A Ferrari halóján viszont ott ágaskodik két méretes „fül”, amelyekről a csapat azt állította, hogy kizárólag a tükör jobb rögzítése miatt kerültek oda, mindenféle hátsó szándék nélkül.

Charlie Whiting és az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer pénteken kezdték el tanulmányozni az elemet, és szombaton jutottak arra a megállapításra, hogy a Ferrari újítása nagyon egyszerűen fogalmazva nem egy tükörre szerelt szárny, hanem egy szárnyra szerelt tükör, ami viszont ilyen formájában szabálytalan megoldás.

halotukor

Mivel bonyolult folyamat lenne a versenyhétvége kellős közepén visszatérni a korábbi elrendezésre, az FIA megengedte a Ferrarinak, hogy a Spanyol Nagydíjon még használja a jelenlegi változatot, a következő fordulóra, Monacóra azonban változtatniuk kell: a tükör továbbra is csatlakozhat a halóhoz, viszont a mostanihoz hasonló segédszárnyat nem tartalmazhat.

Az Auto Motor und Sport eközben úgy értesült, hogy a Renault-nál is dolgoznak a visszapillantók halóra történő rögzítésén, így akár ők lehetnek a következők, akik előállnak ilyen újítással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?