DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hamilton szerint az F1-nek több Donington-féle kanyarra van szüksége

A brit négyszeres bajnok pilóta sokkal nagyobb kihívásnak tartotta a vezetést a Donington Park-i pályán, ahol fiatalon versenyzett, mint a mai F1-es helyszínek bármelyikén.

Nem csak a Formula-1 jelenlegi vezetése, hanem Hamilton is úgy gondolja, hogy a pályák kialakításában változtatásra van szükség. A jelenlegi elrendezés a hatalmas leaszfaltozott kifutókkal nem nehezíti meg a versenyzők dolgát, sőt. Sokan úgy gondolják, ennél sokkal nagyobb kihívást jelentő pályák kellenek, hogy a versenyzők meg tudják mutatni, mit tudnak igazán. A brit véleménye szerint, ez az előzések számának növekedésében is közre játszana.

Hamilton_Donington

Lewis Hamilton Doningtonban 2002-ben


„Az FIA lenyűgöző munkát végzett, de le kell állniuk a kifutóterek kialakításával, nem lenne szabad tudniuk a versenyzőknek úgy levágni a kanyarokat, ahogyan csinálják. Amit igazán szerettem a régi időkben, hogy ha szélesen mentek időt vesztettek, ugyanakkor ütközni sem akartak. Most ha úgy érkeznek egy kanyarba, hogy tudják, öt százalékkal túl mennek az ideális ponton, akkor is szélesen tudnak menni és visszatérni. Ez nekem nem tetszik. Kedveltem Oulton Parkot és Doningtont. Doningtonban az Old Hairpin kombináció rémálom volt. El kellett venniük a fékről a lábuk, nyomniuk kellett és kihasználniuk a leszorító erőt. Aztán felmentek az emelkedőre, ott a második jobbos egészen a hátsó egyenesig, még a fehér vonalat sem látták. Pedig van ott egy, azután csak a sóderágy, amiből nem tudtak kijönni” – idézte fel Hamilton, majd így folytatta: „Ott megtalálni a határt, az a kanyar sokkal nehezebb, mint bármelyik most az F1-ben. Ez hiányzik jelenleg. Ha ez visszakerülni az F1-be, az a kihívás egy új foka lenne.”

A brit négyszeres bajnok azt is elmondta, mely pályák mely részei tetszettek neki a tavalyi szezonból leginkább, kiemelve Japán, Belgium és az Egyesült Államok Nagydíját: „A nagy sebességű kanyarok pazarok voltak idén. A Pouhon Spában, de a legjobb kanyarok általánosan az austini 3-4-5-6-7-es kombináció, eszméletlen. A silverstone-i Copse, Maggotts és Becketts, valamint a suzukai Esses is különlegesek. De valamiért az austini a legjobb összeállítás, mert különböző íveken tudjuk bevenni őket. Suzukában viszont nagyon nehéz más íven versenyezni. Ezért szeretem Austint. Az egyik kedvenc pályám, ténylegesen azonban nem szeretem az új pályákat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: