Amikor egy-egy élversenyző arra panaszkodik, hogy a lekörözés előtt álló pilóták nem lassítanak le kellő mértékben, vagy feltartják őket a pályán, bele sem gondolunk, mennyi minden segíti a mezőnyt abban, hogy gördülékenyebben menjenek végbe az ilyen esetek.
Egy lekörözött versenyző számára a pálya szélén kék zászlóval, valamint kék fényjelzéssel segítenek, autójában pedig kék LED-fény villog az LCD-kijelzőn található felhívás mellett - mindezt abban az esetben, ha a mögötte haladó gyorsabb autó 1,2 másodpercen belülre kerül.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Brazil Nagydíj hétvégéjén újabb módosítással próbálja meg könnyebbé tenni a lekörözéseket: a fentebb említett jelzések mellé a rendszerben és a pályabírók által is bemutatják az adott pilóta rajtszámát, így könnyebb eldönteni, hogy kinek kellene félrehúzódnia - mindez a csapat által használt műholdas követőrendszerben is feltűnik majd, így figyelmeztethetik pilótáikat.
A testület ezen a hétvégén próbálja ki az újítást, és csak azt követően döntenek majd arról, hogy hosszabb távon is alkalmazzák-e őket.