DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Nem kopik az ultralágy gumi sem Monacóban

A Pirelli szerint a leglágyabb keverék végig is bírja a futamot, érdekes stratégiákra számíthatunk és döntő szerepe lehet a biztonsági autónak - az időmérőt is megkavarhatja a helyzet.

Többen is panaszkodtak a csütörtöki szabadedzések során, hogy nehéz felmelegíteni Monacóban még az ultralágy gumikat is és egyáltalán nem kopnak - Daniel Ricciardo viccesen meg is jegyezte, hogy akkor talán nem is kellene kiállni a bokszba, nehogy úgy járjon, mint tavaly. A Pirelli szerint ez elméletben lehetséges is lenne, ha a szabályok nem tiltanák.

"Gyakorlatilag semmit nem koptak az abroncsok" - árulta el Mario isola, a gumigyártó F1-es főnöke. "A második edzésen egyenletes köröket lehetett futni a versenyszimulációk során is. A különbség egyébként nagyjából hét tizedmásodperc lehet az ultralágy és a szuperlágy között, de ez a versenyen csökkenhet" - magyarázta.

gumi



"Azt várom, hogy mindenki nagyon hosszú etapot fut az ultralágyon, de majd meglátjuk. Itt azért elég nagy esély van a biztonsági autóra és ha valaki a szuperlágyon rajtol, egy korai biztonsági autó segíthet rajta - felteszi az ultralágyat és végigmegy vele. Kopni nem fognak a gumik, az biztos, meg lehet nézni a csütörtökieket, se kopás, se szemcsésedés, se semmi."

Isola szerint egyébként a legideálisabb az lehet, ha valaki a szuperlágyakon rajtol, mert előzni nem nagyon lehet, versenykörülmények között pedig nem lesz nagy különbség a két keverék között, nem lehet óriási hátrányt összeszedni vele. Emiatt számíthatunk arra, hogy az élcsapatok megpróbálnak majd ezen a keveréken bejutni a Q3-ba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: