Rajtbüntetése után a német elég jól jött ki a rajtból, és az első köröket követően már a harmadik helyen találta magát Nico Rosberg és Max Verstappen mögött. A Ferrari számára elérhetőnek tűnt a Red Bull befogása, ám a német versenye végül kissé más irányt vett, és ahelyett, hogy felfelé haladt volna a mezőnyben, Hamilton okozott számára egyre nagyobb fejfájást.
Vettel ismét sokat panaszkodott a rádióban az előle későn félrehúzódó lekörözöttekre, és szerinte a bokszba is emiatt veszített pozíciót, összességében azonban szerinte nélkülük is nehéz lett volna előrébb végeznie.
„Látva a végeredményt nem hiszem, hogy ők jelentették volna a különbséget. Mindig pont a kanyarokban értem őket utol, ahol nekik is nehéz félrehúzódni, és ezzel bizonyára sok időt veszítenének” - mondta Vettel a leintést követően.
„Nagy kockázatot vállaltunk azzal, hogy a végén a lágy gumikra váltottunk, ami eleinte jó választásnak tűnt, de a végére túlságosan elkoptak. Ennek ellenére úgy érzem, hogy helyesen döntöttünk, mert muszáj volt megpróbálnunk valamit.”
„De nem az volt a cél, hogy megelőzzük Lewist, hiszen előtte kellett volna kijönnünk a pályára. Ezt a pozícióvesztést viszont a lekörözötteknek köszönhetjük. De az eredményre pillantva valószínűleg ezek a kis veszteségek sem sokat számítottak. Egyébként sem a 3., hanem a második helyet akartuk volna megszerezni.”
Arra a kérdésre, hogy szerinte valaha is születik-e hatékony megoldás a lekörözések kezelésére, amivel mindkét fél a lehető legkevesebb időt veszti, a Ferrari pilótája így felelt:
„A lekörözöttek problematikája mindig is létezni fog, amíg van versenyzés. Mindenki a saját versenyén futja, ma pedig különösen balszerencsés voltam, hogy többször is rossz pillanatban értem őket utol. A Lewis elleni csata során csak a forgalom miatt négy másodpercet veszítettem - ő mindig az egyenesben tudta őket megelőzni, én pedig csak kicsit később.”