DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Vettel a lekörözések miatt esett Hamilton mögé

A kék zászlókról, egy merész taktikáról és a Lewis Hamilton elleni csatáról szólt a Japán Nagydíj Sebastian Vettel számára, ahol végül csak negyedik lett, noha a második helyet célozta.

Rajtbüntetése után a német elég jól jött ki a rajtból, és az első köröket követően már a harmadik helyen találta magát Nico Rosberg és Max Verstappen mögött. A Ferrari számára elérhetőnek tűnt a Red Bull befogása, ám a német versenye végül kissé más irányt vett, és ahelyett, hogy felfelé haladt volna a mezőnyben, Hamilton okozott számára egyre nagyobb fejfájást.

Vettel ismét sokat panaszkodott a rádióban az előle későn félrehúzódó lekörözöttekre, és szerinte a bokszba is emiatt veszített pozíciót, összességében azonban szerinte nélkülük is nehéz lett volna előrébb végeznie.

vettel-suzuka



„Látva a végeredményt nem hiszem, hogy ők jelentették volna a különbséget. Mindig pont a kanyarokban értem őket utol, ahol nekik is nehéz félrehúzódni, és ezzel bizonyára sok időt veszítenének” - mondta Vettel a leintést követően.

„Nagy kockázatot vállaltunk azzal, hogy a végén a lágy gumikra váltottunk, ami eleinte jó választásnak tűnt, de a végére túlságosan elkoptak. Ennek ellenére úgy érzem, hogy helyesen döntöttünk, mert muszáj volt megpróbálnunk valamit.”

„De nem az volt a cél, hogy megelőzzük Lewist, hiszen előtte kellett volna kijönnünk a pályára. Ezt a pozícióvesztést viszont a lekörözötteknek köszönhetjük. De az eredményre pillantva valószínűleg ezek a kis veszteségek sem sokat számítottak. Egyébként sem a 3., hanem a második helyet akartuk volna megszerezni.”

Arra a kérdésre, hogy szerinte valaha is születik-e hatékony megoldás a lekörözések kezelésére, amivel mindkét fél a lehető legkevesebb időt veszti, a Ferrari pilótája így felelt:

„A lekörözöttek problematikája mindig is létezni fog, amíg van versenyzés. Mindenki a saját versenyén futja, ma pedig különösen balszerencsés voltam, hogy többször is rossz pillanatban értem őket utol. A Lewis elleni csata során csak a forgalom miatt négy másodpercet veszítettem - ő mindig az egyenesben tudta őket megelőzni, én pedig csak kicsit később.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: