DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Kilenc kanyar változott meg Sepangban

Szinte új pályára érkezik az F1-es mezőny hétvégén: a maláj helyszínt újraaszfaltozták, a kanyarok háromötödét megváltoztatták, különösen az utolsó fordulót.

A Malajziai Nagydíj pályája átalakuláson esett át az elmúlt másfél évben, nem csupán új aszfaltréteget kapott, de változtattak a vízelvezetésen, az egyenetlenségeken, és számos kanyar is módosult – a versenyhelyszín vezetője, Razlan Razali egyenesen úgy fogalmazott, „olyan lesz, mintha első alkalommal jönnének a sepangi pályára.”

Bár a vonalvezetés nem változott, összesen kilenc kanyar módosult kisebb-nagyobb mértékben, melyek az Autosport szaklap szerint az eddigieknél jobban igénybe fogják venni az abroncsokat. A legnagyobb változás az utolsó, 15-ös kanyarban történt, melynek belső szélét egy méterrel megemelték, hogy az ideális ív megváltozásával több előzést tegyenek lehetővé, illetve a felgyülemlett esővíz elvezetését is segítsék. Az oldalirányú dőlés -4 %-ról +2 %-ra nőtt a kanyar csúcspontján.



Emellett a 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12 és 13 kanyarok dőlésszöge is megváltozott hasonló célokkal, és 600 méternyi új kerékvetőt telepítettek a pályán. A 2-es kanyar belső oldalát megemelték, hogy jobban látható legyen a csúcsponton levő kerékvető, és a gyors 5-ös kanyar belső részén levő dőlést ugyancsak megváltoztatták. Az 1-es és 4-es kanyarban levő jellegzetes egyenetlenségeket kisimították.

„Magas minőségű munkát végeztek, a pályán végrehajtott változtatások kiválónak tűntek. A módosítások általános állapota első osztályú volt” – dicsérte Charlie Whiting hivatalos jelentésében a pályát inspekciója után, ennek ellenére mi is írtunk arról, hogy egyesek aggódnak a vízelvezetéssel kapcsolatban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: