A Malajziai Nagydíj azért is került át idén a megszokott tavaszi időpontjáról őszre, mert a pályán a Hungaroringhez hasonlóan komoly átalakításokat végeztek, egybekötve a teljes újraaszfaltozással. Emellett kis mértékben a nyomvonalon is módosítottak a 2-es kanyarban, valamint a célegyenesre vezető hajtűben.
A Superbike már problémamentesen lebonyolított azóta egy versenyhétvégét a pályán, viszont amikor július elején a Michelin a MotoGP gumijait tesztelte itt, a versenyzők komoly aggodalmukat fejezték ki a pálya csatornázása miatt - Cal Crutchlow szerint például az aszfalt nem hogy nem száradt fel egy vihar után, hanem valójában csak még több víz gyülemlett fel rajta.
A Formula-1 október első hétvégéjén látogat először Sepangba az újraaszfaltozás óta, így érthető módon a mezőny egyes tagjaiban is felmerült, hogy esős idő esetén a megszokottnál rosszabbak lesznek a körülmények.
Az FIA azonban korábban már megkérte a pálya vezetőit, hogy tegyenek valamit a felmerült probléma orvoslására, és amikor Charlie Whiting e hét szerdáján egy utolsó felülvizsgálat miatt a helyszínre utazott, a hírek szerint elégedettségének adott hangot az elvégzett munka láttán.
Az Autosportnak az FIA egy szóvivője beszélt a helyzetről: „Ha vannak is problémák, azok apróságok. Megfigyeléseink szerint az új aszfaltnak kicsit több idejébe telik, mire megszárad. De ennek érdekében új vízelvezető nyílásokat vágtak, ezért nem hiszem, hogy ez gondot fog okozni. A malájok minden szükséges intézkedést megtettek.”