DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Fizetős tévékre akarják vinni az F1-et

Ilyen konkréten eddig még nem beszélt a Liberty Media terveiről: kicsit aggasztónak tűnik, hogy egyik fő céljuk a fizetős közvetítések növelése. Az amerikai terjeszkedésről és digitális szegmensről is szó esett.

A Formula-1 újonnan kinevezett elnöke, Chase Carey elejtett már egyet s mást a többségi tulajdonrészt vásárló Liberty Media szándékairól, például azt, hogy nem fogják amerikanizálni a sportot, vagy azt, mely területeken kívánnak változtatni. A Liberty elnök-vezérigazgatója, Greg Maffei azonban minden eddiginél kézzelfoghatóbb célokat nevesített egy konferencián. Beszédében fontos szerepet kaptak a televíziós közvetítések:

„Lehetőségünk van, hogy növeljük a közvetítésekből származó bevételeinket, azzal, hogy a nagyrészt szabadon fogható csatornákon zajló adást versenyképes fizetős szolgáltatásokra költöztessük. Ez történt például az Egyesült Királyságban is, amikor (a Sky Sports) nemrég megvették a jogokat” – idézi az f1fanatic.com a Liberty-vezért. Magyarországon a Formula-1-et hagyományosan ingyenes csatornák közvetítik.



Maffei úgy gondolja, növelhető a szponzoroktól származó bevétel, és amerikai médiavállalkozásként az Egyesült Államok mellékszerepén is változtatnának: „Ott kevesen nézik, kevés pénz forog benne, minden kevés. Nem hiszem, hogy ezt egy hét alatt meg lehetne oldani, de érdekes hosszú távú lehetőségként. A Formula-1-ben 65 nagydíjat tartottak eddig az Egyesült Államokban, igazából a versenyt rendező helyszínek között az USA negyedik vagy ötödik helyen áll. Tehát nincs arról szó, hogy soha nem lett volna itt verseny, Long Beachen, Denverben is tartottak futamokat. Eszünkbe juthatnak helyszínek, ahol természetesnek tűnne az F1, véleményem szerint Miami, Las Vegas nagyon érdekes célok lennének hosszú távon.”

Egy másik, már korábban is megnevezett szegmens a digitális média. „A bevételek kevesebb mint 1 %-a származik a digitális területről, ez nincs igazán kiépítve. Sok dolog eszembe jut játékokkal, virtuális valósággal és kiterjesztett valósággal kapcsolatban. Óriási mennyiségű videófelvétel és adat halmozódik fel a versenyekről, amelyeket semmilyen módon nem dolgozunk fel, például elkötelezett rajongóknak, vagy olyan tevékenységekkel kapcsolatos lehetőségekre, mint a szerencsejáték” – ecsetelte a Liberty elnök-vezérigazgatója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: