Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 22. vasárnap
F1

Ismerd meg a Formula-1 új első emberét!

Néhány napja valószínűleg még egyetlen F1-rajongó sem hallott Chase Carey-ről, pedig a következő években kevés embernek lesz akkora szerepe a sportágban, mint a 62 éves bajuszos amerikainak.

Jól jegyezzük meg Chase Carey nevét, ha még nem ismertük, hiszen a következő esztendőkben ő lesz a Formula-1-es „politika” egyik legfontosabb személye. A sportág felvásárlásának bejelentését követően, mely 8 milliárd dollárért, azaz mintegy 2200 milliárd forintért megy végbe 2017 márciusának végéig, a Formula 1 Group elnök-vezérigazgatójaként ő koordinálja majd a sportág új szintre emelését.

chase-carey

Carey-nek kétségkívül megvan a szükséges tapasztalata ehhez, ami a dolgok üzleti részét, illetve a tömegszórakoztatást illeti: korábban a Fox vezérigazgatója volt, s ő bábáskodott az egyik vezető amerikai sportcsatorna, a Fox Sports létrejötténél míg legutóbb a 21st Century Fox alelnökeként tevékenykedett. Carey az elkövetkező években Bernie Ecclestone-nal dolgozik majd együtt.

 

Hogy mit remélhet a sportág a tulajdonosváltástól, s mit vár a Liberty Media az üzlettől, azt Carey így foglalta össze: „A Formula-1 egy roppant sikeres üzletág, mely nagyban köszönhető Bernie Ecclestone több évtizedes munkájának. Nagyon várom, hogy vele dolgozhassak, mindketten hiszünk abban, hogy megvan a lehetőség a sportág új szintre emelésében. Hogy miben látjuk ezt a lehetőséget? A rajongók, a csapatok, a partnerek és persze a mi részvényeseink javára akarjuk fejleszteni a Formula-1-et a promóció és a marketing fejlesztésével mind magát a sportágat, mind az F1-et mint márkát tekintve.”

„Javítani akarunk a tartalomszolgáltatáson, különösen a digitális tartalmakat illetően, ami jelenleg nagyon kis százalékát teszi ki az összképnek. Fejleszteni fogjuk a versenynaptárat. A korábbinál szélesebb körű kereskedelmi kapcsolatokat akarunk kiépíteni, beleértve a szponzori szerződéseket. A Liberty tapasztalata az élő események és a digitális szolgáltatások terén hozzájárulhat ahhoz, hogy a Formula-1 nagyobb legyen, mint valaha.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?