A Honda előrelépéseiről már többször is volt szó az idei szezon során, hiszen a tavalyi borzalom után 2016-ban határozottan fejlődik a japán motorgyártó - ugyan továbbra sem ez a McLaren erőssége, de már sokkal kisebb a hátrányuk ezen a téren. A megbízhatóság mellett a teljesítmény is javult, holott eleinte csak előbbivel foglalkoztak igazán.
"A téli tesztek során úgy gondoltuk, hogy az autó teljesítménye nem rossz a pontszerzéshez, tehát úgy döntöttem, hogy a megbízhatóság lesz az elsődleges szempont. A szezont ilyen beállításokkal kezdtük" - magyarázta Yusuke Hasegawa a Motorsport kérdésére. "Azonban a Kínai Nagydíj után, ahol a 12-13. helyen végeztünk úgy, hogy mindenki beért, megértettem, hogy a célbaérés még nem jelent semmit. Kockázatot kellett vállalnunk."
"Oroszországtól kezdve agresszívebb beállításokat használtunk, előtérbe került a teljesítmény, ez pedig néhány motorproblémához vezetett, de megértettem, hogy ezt fel kell vállalnunk. Spában is hasonló történt, nagyobb teljesítményre volt szükségünk, így bemutattuk a harmadik specifikációjú motort, de nem volt elég időnk beállítani, finomhangolni és ellenőrizni. Emiatt voltak gondjaink, de ezt kellett tennünk" - magyarázta a Honda F1-es projektjének vezetője.
"Nyilvánvalóan gyorsabban fejlődünk a többieknél, mert nagyon messziről indultunk, azonban ha elérünk egy bizonyos szintet, már jóval nehezebb lesz tovább közelíteni. A McLarennel való kapcsolatunk jó, sokat beszélünk, szorosabban dolgozunk együtt és nincs elválasztó vonal köztük és a Honda között" - tért ki a wokingiak és a japánok együttműködésére.
"Jövőre a zsetonrendszer nélkül teljesen újragondolhatjuk az erőforrásunkat és a belsőégésű motor lesz majd a legnagyobb különbség. Természetesen maradunk a 'size zero' koncepciónál, minden erőforrásnak egyre kisebbé kell válnia, de újragondoljuk."