A rendelkezésre álló tesztnapok évről évre egyre fogynak, így a csapatoknak és a Pirellinek egyre kevesebb idő alatt kell elvégezniük a szükséges felkészülést az új szezonok előtt. Az idei év kezdetén a nyolc barcelonai gyakorlási nap mellett sikerült összehozni egy esőgumis tesztet is a Paul Ricardon, még ha csak előző évi, módosított specifikációk használatával is, jövőre azonban az új szabályok miatt nehezebb lesz ezt megvalósítani.
A Pirelli ugyan jelenleg is folytat privát teszteket a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull segítségével, amelyek során felvizezett pályán is köröznek, ám az esőgumik tökéletesítéséhez Paul Hembery-ék mindenképpen szeretnének egy vizes tesztet a tényleges 2017-es autókkal is, hogy Melbourne-ben ne az ismeretlenbe kelljen ugorniuk. Ám a helyzet az, hogy a várható február 27-i első teszt és az egy hónappal későbbi idénynyitó között aligha fognak találni erre alkalmas időpontot.
„Egy ilyen széles gumival komoly kihívást jelent megtalálni az aquaplaning megfelelő szintjét és a vizes pályán való kezelhetőséget” - fejtette ki aggodalmát Hembery az Autosportnak. „Közöltük a csapatokkal, hogy bölcs dolog lenne, ha a szezon előtt kísérletezgetnénk ezzel ahelyett, hogy csak később, a szabadedzéseken, időmérőkön és a versenyeken fedezzünk fel bizonyos dolgokat. De az igazság az, hogy a Formula-1-ben nem lehet tökéletes esős körülményeket előállítani. Használhatjuk ugyan [az öntözőberendezéssel ellátott] Fioranót és Paul Ricardot, ahol legalább egy háromautós csoporttal kellene elvégeznünk a tesztet. Viszont az a baj, hogy az autók egyszerűen még nem fognak készen állni az előszezoni teszteket megelőzően.”
De nem is ez az egyetlen gondja a gumicégnek. A nyolc téli szárazpályás tesztnap jelen állás szerint Spanyolországban, esetleg Portugáliában zajlana le, de ismét előkerült a szokásos probléma: február végén és márciusban ott még túl hűvös van ahhoz, hogy szimulálni lehessen a szezon versenyhelyszíneinek körülményeit. Ezért a Pirelli ismét kísérletet tesz arra, hogy rávegye a csapatokat egy kis közel-keleti utazásra.
„Még mindig várjuk, hogy letisztázódjanak a teszthelyszínek, de mi a kezdetek óta kitartunk azon álláspontunk mellett, hogy egy melegebb pályára is el kellene látogatnunk, ahol reprezentatívabbak a hőmérsékleti értékek. Európában viszont ezt nem kapjuk meg: Barcelonában például jóval hűvösebb lenne annál, mint amit a versenyek során tapasztalunk, ezért örülnénk egy bahreini lehetőségnek” - fogalmazott Hembery.