DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Néhány csapat visszahozná a kétautós tesztelést

Részletek láttak napvilágot a 2017-es előszezoni teszteléssel kapcsolatban - még az új korszakra való felkészülés helyszínei és időpontjai sem biztosak, de a Pirelli aggodalma az már igen.

Az előzetes jövő évi versenynaptár tervei nemrég nyilvánosságra kerültek, ezzel párhuzamosan pedig a csapatok az előszezoni tesztek lehetőségeiről is tanácskoznak már. Az biztos, hogy az új technikai szabályok, alaposan megváltozó autók miatt az istállók és a Pirelli is örömmel venne minél több tesztnapot, ám jelenleg úgy tűnik, hogy a költségkímélés jegyében 2017-ben is rekordalacsony számú, 8 nap áll majd mindenki rendelkezésére, hogy a pályán próbálgassák az új technikát.

A Pirelli persze már idén megkezdte a kísérletezést a szélesebb abroncsokkal, amiben a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull segédkezik nekik átalakított autóikkal, de teljesen releváns körülményeket csak a tényleg 2017-re tervezett autókkal kaphatnak majd. Vagy még azokkal sem, hiszen a téli tesztek valószínűleg most is a hűvös Ibériai-félszigetre korlátozódnak majd - Paul Hembery legalábbis az Olasz Nagydíj hétvégéjén elárulta, egyelőre nincs tervben, hogy melegebb helyre, az Arab-félsziget valamelyik pályájára költöztessék a felszerelést.

AU1478574



Az Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a két négynapos gyakorlást az előzetes tervek szerint február 27-i és március 7-i kezdéssel tartanák a csapatok, ezt követően utaznának a március 26-i melbourne-i szezonnyitóra.

Ami a helyszíneket illeti, még ebben sincs végleges döntés, de elképzelhető, hogy az idei évvel ellentétben nem Barcelona lesz az egyetlen házigazda, felmerült ugyanis Jerez, Estoril és a valenciai Ricardo Tormo versenypálya használata is.

A Pirellinél tartanak attól, hogy a nyolc nap kevés lesz az esetleg felmerülő gumiproblémák kiszűrésére és megoldására. „Reménykednünk kell abban, hogy nem üti fel a fejét komolyabb gond a gumikkal a teszten, hiszen aligha lenne elég időnk arra, hogy az ausztráliai verseny előtt erre reagáljunk” - mondta a cég versenyrészlegének menedzsere, Mario Isola. „Ezért persze azt szorgalmazzuk, hogy melegebb körülmények között és eltérő pályákon teszteljünk.”

A német forrás értesülése szerint a Pirelli aggodalmait enyhítendő néhány csapat felajánlotta a cég számára, hogy szükség esetén egyidejűleg két autót is a tesztpályára küld, ezzel növelve az adatgyűjtés sebességét. Bizonyára a nagyobb istállók álltak elő az ötlettel, de ez csak újabb súrlódásokhoz vezethet azokkal a csapatokkal, amelyek nem engedhetik meg maguknak a megkettőzött erővel történő tesztelés költségeit. Mindenesetre szokatlan látvány lenne, ha egy csapat színeiben ismét két autó körözhetne egyidejűleg egy hivatalos teszten, hiszen a 2007-es szezon folyamán egy egyezség megtiltotta ennek lehetőségét. Hogy tíz év elteltével visszatérjen a jelenség, ahhoz pedig persze az előírásokat is módosítani kellene rövid időn belül.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: