Sebastien Buemi három évet töltött el a Toro Rosso kötelékében, és kisebb-nagyobb pontszerző helyektől eltekintve nem tudta letenni névjegyét a legjobbak között. A svájci legjobb eredményét még debütálásakor, a 2009-es Ausztrál Nagydíjon szerezte egy hetedik hellyel, 2012-re azonban lecserélték Daniel Ricciardóra, aki azóta már a Red Bull élpilótájának mondhatja magát. F1-es lehetőség híján így Buemi a Hosszútávú-világbajnokságba igazolt a Toyotához, ahol a japánok színeiben Anthony Davidsonnal karöltve 2014-ben világbajnoki címet szerzett.
WEC-es teendőivel párhuzamosan kezdettől fogva ott van a Formula-E mezőnyében is, ahol az elmúlt két év legjobbjának mondhatja magát, miután előbb második helyet, majd bajnoki címet szerzett a Renault e.dams színeiben. Nevéhez fűződik a 2016-os év legnagyobb motorsportos drámája is, miután egy körrel a Le Mans-i 24 órás leintése előtt megadta magát az autója, így nem is rangsorolták egységét. Az F1-es Német Nagydíj után viszont ismét képbe került a Red Bullnál, ugyanis ő próbálhatta ki először a Pirelli 2017-re tervezett abroncsait.
„Ezekkel a szélesebb gumikkal az autók szuperül néznek ki, ez pedig az autóban ülve is érezteti a hatását” - idézte a svájci napilap, a Blick Buemit a teszt után. Hírek szerint a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner beajánlotta a Renault-hoz Buemit teljes szezonos pilótaként, de a svájci figyelmeztetett: „Nagyon jó ajánlatnak kell lennie ahhoz, hogy mindent feladjak érte” - mondta a versenyző.