DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ki hol vezet jövőre a Formula-1-ben?

Bár még kis túlzással az idei F1-es szezon fele hátravan, folyamatosan téma a mezőny jövő évi összetétele. Az alábbiakban megnéztük, mit tudunk eddig és mire lehet még számítani az átigazolási piacon.

Mercedes:

A világbajnok istállónál pofonegyszerű a helyzet, hiszen mind Lewis Hamilton, mind Nico Rosberg érvényes szerződéssel rendelkezik 2017-re, így jövőre ötödik idényüket fogják eltölteni egymás oldalán.

Ferrari:

A maranellóiaknál is tiszta a helyzet: Sebastian Vettel eleve hosszútávú kontraktussal rendelkezik, míg Kimi Raikkönen szerződését nem sokkal a nyári szünet előtt hosszabbították meg, így a finn és a német jövőre is csapattársak lesznek.

vettel-hamilton-dppi



Red Bull:

Azok után, hogy az energiaitalosok idén a szezon közben bolygatták meg a felállásukat, a következő évad előtt nem változtatnak, hiszen 2017-ben is Daniel Ricciardo és a nagycsapathoz a Spanyol Nagydíj előtt előrelépő Max Verstappen vezet majd náluk.

Williams:

A pilótapiac egyik kulcsszereplője a grove-i istálló, hiszen egyik jelenlegi versenyzőjükkel sem hosszabbítottak még, ráadásul Valtteri Bottas és Felipe Massa mellett többen is eséllyel pályáznak az üléseikre. A legtöbbször Jenson Buttont hozták szóba velük, de Sergio Perez, Pascal Wehrlein, a tesztpilóta Alex Lynn vagy akár a jövőre mindenképp vezetni akaró Stoffel Vandoorne érkezése sem elképzelhetetlen.

McLaren:

A wokingiaknál a folyamatosan felröppenő híresztelések ellenére is biztos Fernando Alonso helye, ám az már kérdés, hogy jövőre is Button lesz-e a kollégája. A brit valószínűleg vagy marad, vagy megy az imént említett Williamshez – ha utóbbi forgatókönyv valósulna meg, akkor alighanem Vandoorne foglalhatná el a 2009-es világbajnok ülését.

perez-kvjat-dppi

Force India:

Nico Hülkenberg maradása hivatalos, s bár Vijay Mallya úgy nyilatkozott, hogy Sergio Perez is biztosan nála fog vezetni jövőre, könnyen lehet, hogy a mexikói lelép. A hírek szerint elsősorban a szponzoroktól függ, hol köthet ki, mindenesetre ha távozik, úgy esetleg Wehrlein vagy az ifjú tesztversenyző, Alfonso Celis Jr. vehetné át a helyét.

Toro Rosso:

A 2017-ben már újfent Renault-motorokat használó istálló már megerősítette, hogy Carlos Sainz egy harmadik évet is náluk fog tölteni, s bár úgy tűnt, hogy a Barcelona előtt visszafokozott Danyiil Kvjatnak nem lehet maradása, Helmut Marko minapi nyilatkozata már arra enged következtetni, hogy elképzelhető, hogy az orosz mégis marad. Ha mégsem, úgy Pierre Gasly alig várja, hogy lecsapjon a lehetőségre.

Renault:

Innentől kezdve abszolút a találgatások mezejére lépünk, mindenesetre az az egy biztosnak látszik, hogy Jolyon Palmer nem marad a sárgáknál. Kevin Magnussen helyzete sem épp stabil, miközben a Belgiumtól a Manornál vezető Esteban Ocon érkezését sokan tényként kezelik. A hírek szerint azonban a fentebb már említett Perez is a franciáknál köthet ki, ahogy Bottas is, amennyiben hosszú évek után elhagyja a Williamst.

kvjat-palmer-perez-dppi

Sauber:

Az új tulajdonos ellenére is még nehéz anyagi helyzetben lévő istállóval kapcsolatban nem meglepő módon nem sokan kerülnek szóba: tulajdonképpen az egyetlen jelölt a jelenleg is a svájciaknál versenyző Marcus Ericsson, miközben Felipe Nasr jövőjét egyelőre homály fedi.

Manor:

A kiscsapatnál sem biztos még semmi, mindenesetre akár Wehrlein, akár a Spától náluk vezető Ocon is maradhat 2017-re, de közben az Indy500-győztes Alexander Rossi és a tesztpilótává visszafokozott Rio Haryanto is szeretne a mezőny tagja lenni a következő szezonban.

Haas:

Az újonc nemrég kijelentette, hogy nem várnak sokáig a pilótapárosuk bejelentésével – igaz, ehhez annak is köze lehet, hogy Romain Grosjean és Esteban Gutierrez mellett egyelőre csak a tartalék Charles Leclerc neve merült fel az amerikaiakkal kapcsolatban. Valószínűleg nem kockáztatunk sokat, ha kijelentjük, hogy ebből a trióból kerül ki Gene Haas alakulatánál jövő évi duója.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: