DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Honda ERS-e a Mercedes szintjén van

Újra egekben az optimizmus a Hondánál: azok után, hogy japánok energia-visszanyerő rendszere igencsak sérülékenynek bizonyult, 2016-ra ugrásszerű fejlődést vittek véghez ezen a téren - állítja a Honda F1-es projektjének vezetője.

Tavaly nagyon lassan kezdett beindulni a McLaren-Honda szekere, ha beindult egyáltalán. A wokingi csapat ugyanis egyszer sem tudta elérni a Q3-at legalább egy autójával, a szezon végén pedig a kilencedik helyen végeztek a konstruktőrök között. A helyzet idén egy fokkal rózsásabb: a gárda hetedik a pontversenyben, az utóbbi négy versenyből pedig háromszor is elérték az időmérő utolsó szakaszát.

A Honda 2015-ben energia-visszanyerő rendszere miatt szenvedett a legtöbbet, így a téli holtszezon alatt erre a területre koncentráltak leginkább - Montrealban pedig új turbót vetettek be, további teljesítmény-növelés érdekében. „Az ERS-szempontjából már elértük a célunkat, ami a Mercedes szintjét jelenti” - idézte az Autosport Yusuke Hasegawát, a Honda F1-es projektjének vezetőjét. „Nagyon magabiztos vagyok azt illetően, hogy az energia-visszanyerő rendszerünk nem tér el sokban a topcsapatok által használttól.”



„A visszanyert energia megduplázódott a tavalyi évhez képest, és folyamatosan kezdi elérni a legmagasabb szintet. Nem mondom, hogy jobb, mint másoké, de az sem áll messze a valóságtól, hogy így van. Hihetetlen, hogy mit értünk el a második és harmadik évünk között, míg mások már a hetedik és nyolcadik szezonjuknál járnak” - tette hozzá a japán.

Ami a motorfejlesztést illeti, a Hondának még 12 felhasználatlan zsetonja van, Hasegaewa pedig 100%-ig biztos benne, hogy a szezon végéig jelentős módosítást fognak végrehajtani a belsőégésű motoron. „Mindig van hely a fejlődésre, de mi inkább a belsőégésű motorra szeretnénk koncentrálni. A fejlesztés még nem elég jó teljesítmény terén, így nem tudjuk bemutatni. Az elvégzett tesztek azt mutatják, hogy vannak előnyei, de még nem bizonyul egy kész erőforrásnak. Nincs időnk arra, hogy mindent megváltoztassunk - nincs elég zsetonunk -, ezért néhány kisebb elemet fogunk majd bevetni.”

Fernando Alonso révén a Mclaren már kétszer végzett az első hat között idén (hatodik hely Szocsiban, ötödik hely Monacóban), Hasegawa pedig biztos benne, hogy a megfelelő pályán akár a dobogókért is harcba szállhatnak majd a szezon végén. Amikor arról kérdezték a japánt, hogy eredmények terén van-e konkrét célja a Hondának így válaszolt: „Az első, hogy minél jobb teljesítményt érjünk el, a második pedig hogy harcolhassunk a dobogóért - hogy legalább esélyünk legyen rá.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: