DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Monza: Visszatehetik a kavicságyat a Parabolicába

Két évvel ezelőtt az F1-es pilóták és a rajongók általános elégedetlenségét kiváltva leaszfaltozták a monzai pálya leghíresebb kanyarjának bukóterét, ám egy különös fordulat következtében most mégis visszaállíthatják a korábbi állapotokat.

Erre pedig az olasz motorsport-szentélyen tervezett közeljövőbeli átalakítások közben kerülhet sor. Korábban már mi is beszámoltunk az F1Fanatic azon értesüléséről, miszerint 2017-től komoly változásokon esik át a pálya kezdeti szakasza, hiszen eltűnik az első sikán, helyette pedig egy új 1-es kanyart hoznak létre, ami elkerüli a Curva Grandét.

Az áttervezést az olasz Studio Dromo cég fogja elvégezni Jarno Zaffelli vezetésével, aki az említett forrásnak most további részleteket árult el az érkező változásokról. Zaffelli elmondása szerint az új 1-es kanyart padlógázon vehetik majd be a várhatóan új csúcssebességekre törő autók, de ha valaki elmérné a kanyarcsúcspontot és kicsúszna, egy új menekülőút használatával a pálya szerves részéből kivont Curva Grandén keresztül csatlakozhat vissza a 3-as fordulóban.

maxresdefault



Zaffelli szerint a változások révén több mint egy másodperccel fog gyorsulni a monzai köridő.  A Lewis Hamilton tavalyi, 1:23,397-es pole-t érő ideje alapján végzett szimulációk azt mutatják, hogy ugyanazzal a technikával az új nyomvonalon 1:21,894 alatt ért volna körbe.

Az új pályarész kialakításához nagyjából 400 fa kivágásához lesz szükség, de a szakember csapata azt tervezi, hogy ennek ellenében a monzai park más területén új fákat ültet.

Egy másik felfedett különös részlet szerint pedig a Parabolicában is változásokat terveznek, mégpedig a két évvel ezelőtt felborított helyzet visszaállítását. Sokan kritizálták a pálya tulajdonosait, amikor a 2014-es F1-es futam előtt a célegyenesre vezető gyors kanyar külső ívét egy sávban leaszfaltozták, hiszen ezáltal egy darab kiveszett a pálya által nyújtott kihívásokból. Mostantól ugyanis minimális időveszteséggel ússzák meg a versenyzők, ha szélesen fordulnak a kanyarban.

„A Parabolicánál lévő aszfaltot felváltja a kavicságy” - erősítette meg Zaffelli a sokak által bizonyára örömtelinek tartott hírt. Az F1Fanatic úgy tudja, hogy a Studio Dromo továbbra is a kavicságyat tartja hatékonyabb megoldásnak arra az esetre, ha egy autó műszaki hiba miatt, nagy tempóval sodródik ki a kanyarban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: