A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner teljes mértékben vállalja a felelősséget a zűrzavaros bokszkiállásért, hiszen a döntéshozók nem voltak teljesen tisztában azzal, hogy milyen gyorsan tudják a szerelők kihozni a szűk monacói garázs mélyéből a gumikat. Először új lágy keverékeket akartak volna feltenni Ricciardo autójára, ám minden ott romlott el, amikor az utolsó pillanatban megváltoztatták a döntést, és inkább az ausztrál által az időmérő második szakaszában használt szuperlágyra adták le a voksukat.
„Monacóban egyedi módon rendezkednek be a csapatok a bokszutcában, így a garázs egy szinttel lejjebb található, mint a bokszutcai irányítóközpont. A melegítés alatt állógumik a garázs végében helyezkednek el, így sajnos az a szett sem volt kéznél, amire szükségünk volt” - magyarázta Horner a Motorsportnak.
„A szerelők hatalmas rohanásba kezdtek. Eredetileg a lágy keverékek előkészítését kértük tőlük, amik készen is álltak, de amikor döntés született arról, hogy inkább a szuperlágyakat rakjuk fel, még nem tudtuk, hogy azok a garázs legvégén rejtőzködnek. Nem tudtuk őket időben az autóhoz vinni, ami nagyjából 10 másodperces időveszteséget eredményezett. De még ezzel a késlekedéssel is Daniel Lewis mellett érkezett ki a bokszból, ami elárulja, hogy mennyire gyors is volt Daniel bokszba bevezető-, és mennyire lassú lehetett Lewis kivezető köre.”
Az ausztrál ezt követően hiába támadta a Mercedest a még nedves pályán, Hamilton minden kísérletet kivédett, és végül a leintésig még egy kis előnyt is kiépített, így Ricciardónak a második hellyel kellett beérnie.
„Csapatként együtt nyerünk és együtt veszítünk, és most csak annyit tehetünk, hogy bocsánatot kérünk Danieltől, akit nem tudtunk megfelelően kiszolgálni. Pedig megszerezte a pole-t, és a versenyen is mindent remekül csinált. Sajnos a bokszutcai irányítóközpont és a gumik kezelői közötti kommunikációs hiba révén cserbenhagytuk őt” - mondta Horner.