A múlt héten közölték az új, a 2017-es szezontól érvényes motorszabályokat, melyek az árak csökkentése és a teljesítmények kiegyenlítése mellett azt is garantálni hivatottak, hogy minden csapat hozzáférhessen az erőforrásokhoz, azaz senki ne járhasson úgy, mint tavaly a Red Bull, akiket reális veszélyként fenyegetett az, hogy egyáltalán nem tudnak megegyezni idénre egyik gyártóval sem.
Azonban a megállapodás egy másik pontot is tartalmaz, mely szintén az energiaitalosokhoz kapcsolódik – olyannyira, hogy az egyik csapatfőnök tréfásan „Red Bull-záradék” néven emlegette azt. Az FIA honlapján is elérhető 2017-es sportszabályzathoz illesztett függelék ugyanis azt is megszabja, hogyan kell egymással viselkedniük a szerződő feleknek:
„Egyik fél sem tehet semmi olyat vagy követhet el olyan mulasztást, fogalmazhat meg hazug, félrevezető, becsmérlő vagy negatív kommentárt, mely közvetlenül sérti a másik szerződő fél jó hírét, nevének elismertségét vagy imázsát” – olvasható a függelékben. A szövetség egyértelművé tette, hogy a gyártók nem kötelesek motort szállítani egy olyan csapatnak, melynek vezetői vagy részvényesei olyat tesznek, ami sértheti a gyártó jó hírnevét, ide tartozik például a család, a pénzmosás és a csődeljárás is.
Mint az közismert, a Red Bull vezetősége az elmúlt két szezon során többször is becsmérelte a Renault-t, ami végül odáig vezetett, hogy az idei szezonban TAG Heuer „fedőnéven” futnak a franciák erőforrásai az RB12-esekben.