Elérkezett az a bizonyos április 26-a, amikor a Stratégiai Csoportnak és az F1 Bizottságnak végérvényesen döntenie kell a 2017-es szabályok részleteiről. A nap folyamán Londonban zajló gyűlésen szó lesz többek között a következő két év motorhasználatáról, a karosszériára vonatkozó előírásról, a versenyeken felhasználható üzemanyag mennyiségéről, a gumitesztekről és a fejvédelem bevezetéséről is.
A hírek szerint az aerodinamikai leszorítóerő növelését illetően a legnagyobb az egyetértés a csapatok között, pedig több pilóta is éppen ettől tart a legjobban. Most Nico Rosberg is beállt azok sorába, akik szerint az F1 nem fogja elérni a várt hatást, ha a szélesebb első és a hátsó vezetőszárny adja majd a tapadás jelentős részét.
„Arra lenne szükség, hogy csatázzunk egymással, de nem hiszem, hogy 2017-től megkapjuk ezt, hiszen tudjuk, hogy a leszorítóerő éppen ez ellen dolgozik. Ez az egyik fő oka annak, hogy nem tudjuk közelről követni egymást. Ha 30%-kal megnöveljük a leszorítóerőt, azzal egyértelműen a rossz irányba indulunk el, hiszen a prioritást éppen az jelentené, hogy több csatát és előzést generáljunk. Nem akarom azt mondani, hogy mindenki osztja ezt a véleményt, de ha jól értesültem, akkor a versenyzők többségének is ugyanez az álláspontja” - mutatott rá a német.
Persze a pilóták véleménye továbbra is egyezik abban, hogy gyorsabbá, nehezebben vezethetővé kell tenni az autókat, de Rosberg szerint a sport jobban járna, ha ezt jórészt az abroncsok teljesítményének növelésével érnék el, míg az aerodinamikához kevésbé nyúlnának hozzá.
„A gyorsabb autók egy dolog, a leszorítóerő pedig egy másik. Mechanikailag is lehet növelni a tempót, és szerintem itt vált az egész kicsit homályossá. Igen, én is gyorsabb autókat szeretnék látni, de nem a leszorítóerő révén akarnám ezt elérni, hanem máshogyan” - célozgatott a bajnoki tabella éllovasa.