Steward
Gellérfi Gergő
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. május 25. szerda
F1

A csapatok mentették meg a brit F1-adást?

Néhány év múlva csak fizetős csatornán lesz látható az F1-es szezon az Egyesült Királyságban: ez már idén is megtörténhetett volna, ha a zömében angliai székhelyű csapatok nem lépnek közbe.

A napokban bejelentették, hogy a Formula-1 szülőhazájában, Nagy-Britanniában 2019-től kezdve csak fizetős csatornán lesz nézhető az autóversenyzés királykategóriája, miután a Sky Sports csatorna kizárólagos szerződést írt alá a sorozat promóterével. Egyedül a silverstone-i Brit Nagydíjat fogják leadni ingyenes csatornán. Sajtóforrások szerint a hat évre szóló jogokért a Sky Sports egymilliárd fontot (csaknem 400 milliárd forint) fizetett.

Jelenleg két csatorna osztozik a Formula-1 közvetítésén a szigetországban, a fizetős Sky az összes versenyt, míg az ingyenes Channel 4 tíz nagydíjat ad le. Utóbbi televízió a BBC helyét vette át az idei évtől kezdve 2018-ig tartó kontraktusával.

Az F1 Broadcasting Blog szerint már idén megszülethetett volna a Sky Sports kizárólagos megállapodása, a csapatok azonban közbeléptek, hogy legalább néhány évig ingyenes maradjon a közvetítés – így került a BBC addigi tíz versenye a Channel 4-hoz. A Formula-1 csapatai közül három versenyez brit licensszel, viszont további négy székhelye is Angliában található. Ne gondoljuk azonban, hogy csakis a hazafiság hajtotta őket: szponzori megfontolásból álltak ki a nézők mellett, ugyanis érthető, hogy a brit támogatók kevésbé lennének hajlandóak óriási pénzeket ölni a Formula-1-be, ha az jóval kisebb közönséghez jut el.

A blog még valamire felhívja a figyelmet: a pilóták szövetségének nyílt, tiltakozó levelét minden vezető F1-es híroldal lehozta (köztük a BBC vagy Channel 4 oldala), a Sky Sports azonban nem számolt be a GPDA lépéséről. A levél eredetileg megjelent a Sky oldalán, azonban hamarosan törölték.

Olvastad már?