Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. május 31. kedd
F1

Ecclestone a GPDA-nak: Elgépeltétek a szöveget?

A versenyzők érdekvédelmi szerve szerdán nyílt levélben követelt változtatást az F1 döntéshozatali rendszerében. Bernie Ecclestone megoldásokat vár az elégedetlenkedő pilótáktól, és kicsit oda is szúrt nekik.

Az eredetileg az F1 biztonságosságáért kardoskodó GPDA tagjai, vagyis a jelenlegi mezőny pilótái Alex Wurz vezetésével új szintre emelték összefogásukat, amikor felszólaltak a sport egyre átláthatatlanabb szabályalkotási folyamata ellen.

A FOM elnöke, Ecclestone nem is hagyhatta szó nélkül ezt a kisebbfajta lázadást, és szintén nyílt levélben válaszolt a GPDA-nak, amely noha nem mellőzi az iróniát, mégis azt sugallja, hogy az 85 éves üzletember egyetért a pilóták kritikáival - akiknek viszont megoldási javaslatokkal is elő kellene állniuk.

Dppi_00115010_352

Ecclestone levelének szövege:  

„Kedves Uraim,

Nem vagyok benne biztos, hogy ez a helyes kifejezés. Nem mindig könnyű veletek egyetérteni, de abban az állításban igazatok van, hogy a sport döntéshozási folyamata rosszul felépített és idejétmúlt.

Ahogy írjátok is, arra kell sürgetnünk a Formula-1 tulajdonosait és minden részvényesét, hogy fontolják meg az irányító testület átformálását.

Könnyű azt elemezni, hogy mi a rossz, ezért miért nem gondolkodtok kicsit, és tértek vissza a válasszal? Legalábbis jobb, ha az ember előbb gondolkodik, mielőtt kíván valamit.

Én magam már közel ötven éve aktív szerepet töltök be a Formula-1-ben, és már ezt megelőzően is tizennyolc évig kapcsolatban álltam vele bizonyos szinten. Azt állítjátok, hogy minden egyén a legjobb szándékkal cselekszik. Lehet, hogy csak elgépeltétek, de ha nem, akkor úgy kellene írni, hogy „a saját legjobb szándékai szerint”.

Minden jót,

Bernie”

 

Érthető, hogy Ecclestone miért osztja a versenyzők véleményét, hiszen jelenleg már ő is csak egy személy az F1 összetett döntéshozási folyamatában. Amióta a szabályok megvitatása és elfogadása a Stratégiai Csoporton és az F1 Bizottságon keresztül történik, már ő sem élvez akkora hatalmat a sport irányítása felett, mint a korábbi évtizedekben. Legutóbb például amiatt volt bosszús, hogy a Stratégiai Csoport nem fogadta el az időmérő edzés módosítására tett javaslatát, amelynek értelmében időhozzáadással sújtották volna a leggyorsabb autókat a rajtrács kialakításakor.

Olvastad már?