Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. május 29. vasárnap
F1

„A halo az IndyCarba való, nem az F1-be”

Ismét érkezett egy versenyzői vélemény a 2017-től bevezetni tervezett fejvédő rendszert illetően: Jolyon Palmer szerint a halónak lehet létjogosultsága – csak éppen nem a Formula-1-ben.

Újabb versenyző szállt be a halo-vitába, azaz a héten Barcelonában kipróbált fejvédő rendszerrel kapcsolatos eszmecserébe, méghozzá az újonc Jolyon Palmer, aki Hamiltonhoz és Hülkenberghez hasonlóan személy szerint egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy a „glória” bevezetése jó irányt jelent...

„A biztonság fejlesztése természetesen fontos, csakhogy véleményem szerint a Formula-1 számára fontos a nyitott pilótafülke tradíciója, nagyszerűnek gondolom, hogy a szurkolók láthatják, mit csinálnak a versenyzők. A halo viszont szerintem túl sokat eltakar, sokkal inkább olyan lesz tőle a versenygép, mintha egy sportautó lenne, ami viszont nem jó. Ha focit nézel, láthatod a játékosokat, mi viszont sisakot viselünk, de legalább ez alapján be lehet minket azonosítani” – mondta az újonc.

halo_ferrari_cs

A pilóták fejének védelmét célzó kezdeményezések Jules Bianchi végzetes balesetét követően kaptak új erőre, majd Justin Wilson poconói tragédiája jelentettek újabb lökést ennek. Palmer szerint a glória vagy egy ahhoz hasonló elem bevezetése elsősorban az amerikai sorozatban lehetne indokolt:

„Véleményem szerint az IndyCarban nagyobb relevanciája lehet ennek, mivel a sebességek igen nagyok, bukótér viszont nincsen, szóval, ha valaki a falnak csapódik, akkor a törmelék csak két irányba mehet: a közönség közé vagy a pályára. Épp ezért sokkal nagyobb esély van rá, hogy olyasmi történjen, ahol a halo hasznos lehet” – mondta Palmer, hozzátéve, hogy az F1-ben viszont nem ez a helyzet:

„A jelenlegi pályákon hatalmas bukóterek vannak, szóval a törmelék nem igazán kerülhet az érkező autók útjába, Monacóban pedig alacsonyabbak a sebességek, ezért nem is tud túl messzire szállni...”

Olvastad már?