DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton: Kérem, csak ezt ne vezessék be!

Megvan a csütörtökön a pályán is tesztelt halo-fejvédelem leghevesebb tiltakozója. Lewis Hamilton a tenyerébe temette az arcát, amikor meglátta az újítást, és Nico Hülkenberg is osztja a véleményét.

Egy nap eltelt azóta, hogy elsőként próbálták ki versenyautóra szerelve, akció közben a forradalmi újításnak számító elemet, és eddig úgy tűnik, Nico Rosberg mellett az a személy rendelkezik róla a legpozitívabb véleménnyel, aki ténylegesen látta azt maga előtt. Kimi Raikkönen szerint nem sokat ront a láthatóságon, hogy egy tartóelem nyúlik be az orra elé.

A többiek azonban sokkal elutasítóbbak, és már az autóra szerelt halo-elem látványa is rájuk hozta a frászt. Amikor Lewis Hamiltont a paddockban megkérdezték, mit gondol róla, keveset beszélt, viszon t sokatmondó gesztust tett.

„Láttam róla egy képet” - mondta, majd a tenyerébe temette az arcát, hozzátéve: „Ez a véleményem.”

hamilton_facepalm_can14

Bár ez a kép nem most készült Hamiltonról, de jól átadja, hogyan érez jelenleg


A brit a pályán csak ennyit mondott, később azonban szükségét érezte, hogy Instagramon komolyabban kampányoljon a furcsa kinézetű fejvédelem bevezetése ellen.

„Kérem, ezt ne! Ez a valaha volt legrosszabb kinézetű módosítás a Formula-1 története során. Értékelem a biztonság érdekében tett törekvéseket, de ez itt mégis a Formula-1, és a jelenlegi külső nagyon is megfelelő” - írta a háromszoros bajnok.

Hamiltonnal egyetért a Force India pilótája, Nico Hülkenberg is, aki szerint az autók biztonságának szintjével már jelenleg sincs semmiféle gond.

„Számomra ez szörnyen néz ki, nem tetszik. Ez csak egy személyes érzés, de én nem szeretném látni az autókon. Szerintem ez már túlságosan is sterilizálja a sportot. Szükség van egy bizonyos fokú veszélyre, ami szexivé, vonzóvá teszi, és erre nagyon is szüksége van a Formula-1-nek. A múltban sokkal nagyobb volt a veszély. Az elmúlt 20 év során pokolian sokat tettek a biztonság érdekében, amit bizonyít, hogy ma a baleseteink után karcolás nélkül szállunk ki az autóból. Persze meg kell találni az egyensúlyt, de én jelenleg is biztonságban érzem magam, így véleményem szerint nem kellene ezt bevezetnünk” - fogalmazta meg véleményét Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: