A tesztnap még a bokszutca cégén található zöld lámpa kigyulladása előtt hivatalos és nem-hivatalos autóbemutatókkal indult, hiszen több istálló új modellét csak most láthatta először a közönség. Elsőként a vasárnap online már leleplezett Haas, majd pedig a Mercedes mutatta meg autóját fizikai valójában a nyilvánosság előtt, majd elsőként láthattuk meg a Renault új - de még mindig tavalyi Lotus-orrkúppal szerelt - modelljét, utána pedig lehullt a lepel a Force India VJM09-ről is.
A Toro Rosso és a Manor még ennyi körítést sem terveztek, ők egyenesen a pálya felé vették az irányt - előbbit ideiglenes, utóbbit pedig áttervezett festéssel kapták lencsevégre a kamerák.
Amint elkezdett peregni az óra, többen is azonnal célba vették az aszfaltot, és Lewis Hamilton lett az első, aki hivatalos teszten elsőként pályára vitt egy 2016-os autót. Az első órában még intermediate gumikon óvatoskodtak a pilóták, köszönhetően a pályát hajnalban áztató esőnek, ám két órával a kezdés után a Mercedes és a Sebastian Vettel által kormányzott Ferrari is mértékadó köröket kezdett futni, miközben a két bajnok folyamatosan váltogatta egymást a tabella élén.
Az első négy óra után, az ebédszünet kezdetekor Vettel állt az élen 1:24,939-es idővel, ami máris csupán három tizedmásodperccel gyengébb a tavaly itt futott Spanyol Nagydíj pole-pozíciós körénél. A német félidőig 36 kört gyűrt bele a Ferrariba, ebben a tekintetben azonban Hamilton áll a legjobban, aki tekintélyes 66 körrel a zsebében ment el pihenőre.
Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo révén a tavalyi év harmadik és negyedik legjobb autója most is ugyanezeket a pozíciókat foglalják el a listán, őket pedig az immár Ferrari-motorral szerelt Toro Rossóban Carlos Sainz követi.
Jenson Button is már 38 körnél jár, a McLaren-Honda idei évkezdete tehát idén jóval gördülékenyebben kezdődött, mint a tavalyi, amikor még az új technológiával küzdöttek. Marcus Ericsson áll mögötte, aki egyedüliként még 2015-ös autóval köröz, hiszen a Sauber csak egy hét csúszással érkezik majd meg Barcelonába a C35-össel.
A nyolcadik helyen, 13 megtett körrel áll egyelőre Romain Grosjean az F1-es újonc Haast vezetve, és az ő nevéhez fűződik a délelőtt egyetlen piros zászlója is, ami akkor került elő, amikor a francia rejtélyes módon elhagyta autója első vezetőszárnyát a célegyenes végén.
A tabella végén jelenleg a Force India tesztpilótája, Alfonso Celis Jr., a Renault-t pályára vivő Jolyon Palmer és a legkevesebb kört megtévő Manor-újonc, Pascal Wehrlein állnak.
A teszt az ebédszünet után 14 órakor folytatódik, a kockás zászló pedig 18-kor fog meglibbenni.
Állás az első nap féltávjánál:
Versenyző | Csapat | Idő | Kör | |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:24.939 | 36 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.409 | 66 |
3 | Valtteri Bottas | Williams | 1:26.091 | 36 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:26.704 | 20 |
5 | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:27.180 | 35 |
6 | Jenson Button | McLaren | 1:27.691 | 38 |
7 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:28.165 | 33 |
8 | Romain Grosjean | Haas | 1:28.399 | 13 |
9 | Alfonso Celis Jr. | Force India | 1:29.406 | 17 |
10 | Jolyon Palmer | Renault | 1:31.351 | 15 |
11 | Pascal Wehrlein | Manor | 1:33.455 | 7 |