DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Vettel és a Ferrari remek köridővel vezeti az év első F1-es tesztjét

Megkezdődött a 2016-os F1-es szezon talán legjobban várt napja: az első. Barcelonában ma reggel először gördültek pályára a csapatok idei modelljei, a többség pedig máris rendesen odalépett a gázra.

A tesztnap még a bokszutca cégén található zöld lámpa kigyulladása előtt hivatalos és nem-hivatalos autóbemutatókkal indult, hiszen több istálló új modellét csak most láthatta először a közönség. Elsőként a vasárnap online már leleplezett Haas, majd pedig a Mercedes mutatta meg autóját fizikai valójában a nyilvánosság előtt, majd elsőként láthattuk meg a Renault új - de még mindig tavalyi Lotus-orrkúppal szerelt - modelljét, utána pedig lehullt a lepel a Force India VJM09-ről is.

A Toro Rosso és a Manor még ennyi körítést sem terveztek, ők egyenesen a pálya felé vették az irányt - előbbit ideiglenes, utóbbit pedig áttervezett festéssel kapták lencsevégre a kamerák.

Amint elkezdett peregni az óra, többen is azonnal célba vették az aszfaltot, és Lewis Hamilton lett az első, aki hivatalos teszten elsőként pályára vitt egy 2016-os autót. Az első órában még intermediate gumikon óvatoskodtak a pilóták, köszönhetően a pályát hajnalban áztató esőnek, ám két órával a kezdés után a Mercedes és a Sebastian Vettel által kormányzott Ferrari is mértékadó köröket kezdett futni, miközben a két bajnok folyamatosan váltogatta egymást a tabella élén.

Az első négy óra után, az ebédszünet kezdetekor Vettel állt az élen 1:24,939-es idővel, ami máris csupán három tizedmásodperccel gyengébb a tavaly itt futott Spanyol Nagydíj pole-pozíciós körénél. A német félidőig 36 kört gyűrt bele a Ferrariba, ebben a tekintetben azonban Hamilton áll a legjobban, aki tekintélyes 66 körrel a zsebében ment el pihenőre.

Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo révén a tavalyi év harmadik és negyedik legjobb autója most is ugyanezeket a pozíciókat foglalják el a listán, őket pedig az immár Ferrari-motorral szerelt Toro Rossóban Carlos Sainz követi.

Jenson Button is már 38 körnél jár, a McLaren-Honda idei évkezdete tehát idén jóval gördülékenyebben kezdődött, mint a tavalyi, amikor még az új technológiával küzdöttek. Marcus Ericsson áll mögötte, aki egyedüliként még 2015-ös autóval köröz, hiszen a Sauber csak egy hét csúszással érkezik majd meg Barcelonába a C35-össel.

Cb0TzgXW4AA4_ao



A nyolcadik helyen, 13 megtett körrel áll egyelőre Romain Grosjean az F1-es újonc Haast vezetve, és az ő nevéhez fűződik a délelőtt egyetlen piros zászlója is, ami akkor került elő, amikor a francia rejtélyes módon elhagyta autója első vezetőszárnyát a célegyenes végén.

A tabella végén jelenleg a Force India tesztpilótája, Alfonso Celis Jr., a Renault-t pályára vivő Jolyon Palmer és a legkevesebb kört megtévő Manor-újonc, Pascal Wehrlein állnak.

A teszt az ebédszünet után 14 órakor folytatódik, a kockás zászló pedig 18-kor fog meglibbenni.

 

Állás az első nap féltávjánál:

  Versenyző Csapat Idő Kör
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:24.939 36
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.409 66
3 Valtteri Bottas Williams 1:26.091 36
4 Daniel Ricciardo Red Bull 1:26.704 20
5 Carlos Sainz Toro Rosso 1:27.180 35
6 Jenson Button McLaren 1:27.691 38
7 Marcus Ericsson Sauber 1:28.165 33
8 Romain Grosjean Haas 1:28.399 13
9 Alfonso Celis Jr. Force India 1:29.406 17
10 Jolyon Palmer Renault 1:31.351 15
11 Pascal Wehrlein Manor 1:33.455 7
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: