DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Így alakul át a Ferrari F1-es motorja 2016-ra

Íme egy ábra arról, hogy mi is változik meg a Ferrari-motorban 2016-ra - van, amibe igazodnak a többiekhez és van, amiben újítanak, mindenesetre nagy eredményeket várnak.

Pár napja Massimo Rivola azt nyilatkozta, hogy a technikusok kiváló munkát végeztek az új Ferrari-motorral kapcsolatban, hogy "levadásszák" a Mercedest, azt pedig reméli, hogy a karosszéria is versenyképesebb lesz, mint a múltban. Nézzük hát, hogy mi is változik a Ferrari-motorral kapcsolatban erre az idényre. Íme a Motorsport.com ábrája:

Ferrari-motor - motorsport



Az intercooler mérete erre az idényre növekszik, több levegőt biztosítva a motornak - az eszköz két részre oszlik. Az MGU-K (energia visszanyerő) rendszer lekerül az autó bal oldalába - oda, ahol mindenki más is használta eddig. Az olajteknő alacsonyabb és szélesebb lesz - ennek súlyelosztási okai vannak. Ezen felül a kuplung is más helyre kerül, idéntől már a váltóházon belül kap helyet.

Emellett természetesen a karosszéria is változik, a legszembetűnőbb a rövidebb orr, de többek között a felfüggesztéshez is hozzányúltak, ez idéntől már tolórudas lesz húzórudas helyett. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: