Az olasz gumigyártó kifejezetten esős abroncsait tette próbára hétfőn és kedden a fellocsolt francia pályán, összesen 639 kört teljesített a három részt vevő csapat, a Ferrari, Red Bull és McLaren. Őket a Pirelli választotta ki, rögtön szembetűnő, hogy tulajdonképpen a mezőny legnagyobb csapatai szerepelnek közöttük, leszámítva a Mercedest. További érdekesség, hogy a mezőny motorgyártói közül is csak a stuttgartiak nem voltak képviselve, egy-egy autót a Ferrari, Renault és Honda erőforrása hajtott.
A Pirelli versenyigazgatója, Mario Isola elárulta, a Mercedes is részt akart venni a teszten a világbajnoki címet megnyerő W06-tal, de mikor ki kellett választani három csapatot, a gumicég mellőzte őket.
„Mondtuk, hogy azzal leszünk elégedettek, ha egy-három autó van együtt a pályán. Több mint három csapat esetén fel kellett volna osztanunk őket, mivel az autók felszárítják a pályát. Tíz résztvevővel már lehetetlen nedves tesztet rendezni” – magyarázta Isola. Így is rendszeresen fel kellett locsolniuk az aszfaltot, napi hárommillió liter víz fogyott el. „A Mercedes is tudta, hogy csak három autót keresünk, így azt mondták, ha szükség van rájuk, jönni tudnak, máskülönben otthon maradnak. Tehát nem az állt fenn, hogy nem akartak jönni. Nekünk viszont elég volt három autó” – magyarázta a szakember.