Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. december 4. vasárnap
F1

Wolff: Szingapúr nem volt összeesküvés

A Mercedes a "Távol-Kelet Monacójának" nevezett városállamban futotta leggyengébb F1-es versenyét 2015-ben, Toto Wolff pedig úgy véli, összeesküvés helyett egyszerű stratégiai melléfogásokról volt szó.

A Mercedes a 2014-es szezon első versenye óta megállíthatatlan volt, és csupán a ritka műszaki hibák, vagy pilótáik vakmerősége miatt fordult elő néhányszor, hogy nem tudták élen zárni az adott futamot. Arra viszont, hogy egész hétvégén ne tudjanak labdába rúgni, a tavalyi szingapúri versenyig kellett várnunk - sem Lewis Hamilton, sem pedig Nico Rosberg nem tudott beleszólni a Ferrarik és a Red Bullok csatározásába.

Noha a csapat a hétvége után egyből mentegetőzni kezdett, hogy nem tudták rendesen munkára fogni a Pirelli abroncsait, vadabbnál vadabb összeesküvés-elméletek láttak napvilágot a brackley-i gárda gyengélkedése miatt. Olyanok, mint például az, hogy „ők” direkt akadályozták a Mercedest, a show izgalmasabbá tételéért, vagy éppen megbüntették őket, amiért nem akartak motorokat adni a Red Bullnak.

Toto Wolff, a csapat sportigazgatója azonban csak nevet ezeken az elképzeléseken, hozzátéve, csak a beállítások terén indultak el más irányba. „Talán nem vettük észre 2014-ben, hogy Szingapúrban nem volt akkora az előnyünk, mint más pályákon” - mondta az osztrák a Motorsport.com-nak. „Az autó/motor kombináció nagyon domináns volt akkor, ami talán elfedte a problémát.”

„Aztán amikor pályára léptünk legutóbb, Szingapúrban, a többi csapat csomagja - különösen a Ferrarié és a Red Bullé - sokkal versenyképesebbnek bizonyult, mint a miénk. Persze utána rájöttünk, hogy másféleképpen állítottuk be az autót. Megtanultuk a leckét, és át tudtuk konvertálni jobb teljesítménybe az utána következő, hagyományosabbak számító pályákon.”

Wolff azt mondta közvetlenül a verseny után, hogy talán összeesküvés áldozatai lettek a gumik terén, de hozzátette, sosem hitt benne teljesen. „Nem, még pedig azért nem, mert az F1-ben rengeteg összeesküvés-hívő van, akik mindannyian paranoiások. Logisztikailag is lehetetlen, hogy a Pirelli ilyet tett volna. Néhány emberüket tíz éve ismerem, és pozitív kapcsolatunk van egymással. Nem lett volna rá okuk, és nem is tudták volna megtenni, mert azokat gumikat már hónapokkal előtte hajóra rakták. Egyértelmű, hogy butaság ilyet feltételezni.”

Olvastad már?