Nem csak a motorgyártókat, a Pirellit is nehéz helyzetbe hozta a hibrid éra 2014-től, az új erőforrások miatt az autók ugyanis más nyomatékkal rendelkeznek, mint a V8-as korszakban. Az olaszok különös figyelmet szenteltek a hátsó abroncsoknak, két év elteltével viszont ismét arra koncentrálhatnak, hogy milyen gumikat gyártsanak az időről időre megújuló aerodinamikához.
„Természetesen hatással van rá, mert a gumikra nehezedő nyomás, és azok kora azon múlik, mekkora terhelés éri az abroncsokat körönként” - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója az F1i-com-nak. „A tavaly év végén látott hosszabb etapok és a több egy kiállásos verseny, két-három csere helyett azt jelenti, hogy a gumikra nehezedő nyomás egész verseny tekintetében sokkal nagyobb, mint az előző szezonokban.”
Hembery reméli, hogy a Pirellinek sikerül megtalálnia azt a határt 2016-ban, amin túl gyorsan használhatatlanná válnak az abroncsok, ezzel növelve a bokszkiállások számát. „Még mindig próbáljuk megtalálni azt a bizonyos pontot… az a koncepciónk, hogy egy szett 15-18 körig tartson, és hogy visszatérjünk a két-három kiállásra, amelytől eltértünk az utóbbi időben.”