A Mercedes és a Ferrari csatája
A maranellói gárda 2015-ban több alkalommal is borsot tört az Ezüstnyilak orra alá, mindezt úgy, hogy a szabályok változatlansága mellett tudott hatalmasat előrelépni. Bár tavaly a teljes vérfrissítés nagyban hozzájárult az előrelépéshez, egy év alatt teljesen összeszokott a műszaki és stratégiákért felelős gárda, a folyamatosság pedig sosem hátrány az F1-ben. Ez utóbbi a Mercedesnél is jelen van, hiszen harmadik szezonjukat kezdik meg ugyanazzal a versenyzőpárossal és szakembergárdával, kétszeres bajnokként pedig duzzadnak az önbizalomtól. Ferrari számára kulcskérdés lesz, hogy mennyit tudnak fejlődni egykörös tempóban - a pilótákon valószínűleg nem fog múlni.
Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatája
Bár a német pilóta nem tudta úgy megszorongatni riválisát tavaly, mint egy évvel azelőtt, szezon végi formája azt mutatja, hogy ő is képes konstans az élmenő szerepére. A kérdés az, hogy szereplését ki tudja-e vetíteni egy egész szezonra is, sőt, akár már a téli tesztszezonban meg kell mutatnia a Mercedesnek hogy ki (lehet) az úr a háznál. Emellett meg kell feledkeznie arról, hogy ki van a garázs másik oldalán, és hogy mit mond a háta mögött. Persze nem feledkezhetünk arról sem, hogy Hamilton szokásához híven csak a pszichikai hadviselés eszközeihez nyúlt, amikor azt mondta, hogy fél másodpercet kell találni a tél folyamán, hiszen könnyen lehet, csak visszább fogta magát a Rosberg sikereivel záruló utolsó három futamon.
A Red Bull formajavulása - vagy hanyatlása?
Ahhoz képest, hogy milyen gyatrán sikerült az energiaitalosok 2015-os szezonja, a csapatál nem álmodoznak újabb világbajnoki címről - Christian Horner átmeneti évként tekint 2015-re, hiába az Ilmor által felturbózótt, és a TAG Heuer nevét viselő Renault-motor. A gárda afféle fekete báránnyá vált 2015-ben, hiszen rajtuk kívül senkinek sem volt szimpatikus, ahogyan a Renault-val szemben viselkedtek - talán még a médiának is, hiszen volt min csámcsogni akkor is, ha a pályán nem történt semmi. Azt mindenki tudja, hogy a Red Bull világverő karosszériákat képes gyártani, így megint a franciákon a világ szeme, hogy fel tudnak-e nőni a feladathoz.
A Renault teljesítménye
December elején végre pont került a hónapok óta tartó huzavonára, és az eddig Lotusként futó enstone-i alakulat ismét a Renault gyári csapata lett. Carlos Ghosn, a cég első embere három évet adott nekik arra, hogy győztessé váljanak, ami nem csak amiatt szükséges, hogy ismét felvegyék a fonalat volt csapatuknál, hanem amiatt is, hogy nem tudni, mennyi időbe telik, amíg a Renault valóban versenyképes motort fog előállítani. Romain Grosjean távozásával kvázi Pastor Maldonado lett a gárda vezére, ami a még mindig megkérdőjelezhető, versenyben mutatott képességei miatt akár fordítva is elsülhet a sportág trónjára törő Renault-nál. A szörnyű 2014 után, a Mercedes erőforrásaival a Lotus elindult a csúcs felé - a pénz már nem jelenthet akadályt.
A McLaren-Honda teljesítménye
A wokingiak 2015-ös, minden negatív rekordot megdöntő szezonjuk elején azt mondták, év végére már a győzelemért fognak csatázni, de a nyilatkozatok szépen mentegetőzésbe mentek át, mondván, erre az évre amúgy is csak átmeneti szezonként gondoltak. Na persze, mondhatnánk, de vagy így, vagy úgy, 2016 az igazság pillanata lesz a McLaren, legfőképpen pedig a Honda számára. Fernando Alonso szerint több mint két másodpercet is gyorsulhatnak, de ez csak akkor sikerülhet, ha a legkényesebb területnek számító MGU-H meghibásodásait ki tudják küszöbölni Sakurában. Jenson Button szerint elég a Ferrarira tekinteni, akik a gyenge 2014 után remekbe szabott 2015-öt produkáltak, főleg a motorjukkal elért javulásnak köszönhetően, 16 dobogós helyezéssel - kell ennél jobb inspiráció?
A 2015-ös újoncok szereplése
Max Verstappen újoncoktól ritkán látható debütáló szezont produkált tavaly, de társainak, Carlos Sainznak és Felipe Nasrnek is voltak szép megvillanásai. A pilóták teljesítményét mindig meghatározza autóik képességei, de a tény, hogy egy év tapasztalat van mindjármuk háta mögött, kifizetődhet csapataik számára. Különösen a Toro Rossóra lesz érdemes figyeli, hiszen az egy szezon formulaautós tapasztalattal érkező Max Verstappen valósággal lemosta az alsóbb szériákban öt évet is eltöltő csapattársát - most Sainzon a sor, hogy megmutassa, képes a tavalyinál magasabb szinten teljesíteni.
Az új gumiszabály hatása a versenyek alakulására
A Pirelli az Ausztrál Nagydíjtól kezdve három száraz pályás keveréket is biztosít majd a csapatok számára, a 13 szett közül pedig minden pilóta tízet választhat egy hétvégére, ami sokkal színesebb stratégiát tesz majd lehetővé a csapatok számára. További változás, hogy a gárdáknak az európai versenyek előtt nyolc, a tengerentúli futamok előtt pedig tizennégy(!) héttel hamarabb kell kiválasztaniuk a használandó keverékeket - Ausztráliára és Bahreinre úgy kell kijelölni az abroncsokat, hogy a csapatok még egy métert sem tettek meg az új autókkal…
Az első azerbajdzsáni futam és a bakui utcai pálya
Az F1 nagy családja már túlesett azon a sokkon, hogy a 2016-os Európa Nagydíjat a Kaukázus vonulatai által körbeölelt azeri főváros, Baku rendezi majd, így a legtöbben már azon gondolkoznak, hogy milyen versenyt fog produkálni a természetesen Hermann Tilke által tervezett aszfaltcsík. A német mérnök úgy véli, a legnagyobb sebesség 340 km/h körül alakulhat a pálya leggyorsabb pontján, így kíváncsian várjuk, milyen lesz az első F1-es összecsapás a Kaszpi-tenger partján.
A Haas első szezonja
Újonc csapat ritkán vág neki F1-es szezonnak ilyen felkészülés mellett - Gene Haas csapatfőnök azt mondta, hogy talán túl hosszúnak is bizonyult az a 22 hónap számukra, mely alatt a semmiből kellett kialakítaniuk F1-es csapatukat. A gárda a pilótáival is biztosra ment, hiszen a versenytapasztalattal rendelkező Romain Grosjean-Esteban Gutierrez-párost igazolták lesz 2016-ra, és már ki is jelölték céljukat a szezonnyitó futamra: pontot akarnak szerezni Melbourne-ben - a Toyotának összejött 2002-ben…
A legújabb második generációs pilótacsemete bemutatkozása
2015-ben Max Verstappen lépett édesapja, Jos nyomdokaiba, idén pedig Jonathan Palmer fia, Jolyon, a GP2 2015-ös bajnoka szeretné ugyanezt az utat végigjárni. A holland tehetség teljesítményét nehéz lesz túlszárnyalnia, főleg annak tükrében, hogy milyen gép gurul majd ki az enstone-i gyár kapuján. Szezonjának másik érdekes aspektusa lesz, hogy mire lesz képes Pastor Maldonadóval szemben - Romain Grosjeannak sikerült legyőznie őt, reputációja pedig talán egy, vagy két fokkal is jobb, mint a venezuelaié.