Kimi Raikkönen számára ugyan lényegesen jobban alakult az idei évad, mint az ezt megelőző, ám a csapaton belüli harcban ezúttal Sebastian Vettel is alaposan felülmúlta őt, és három dobogója eltörpül a német eredményei mellett. Egyesek meglepődtek azon, hogy a 36-ba forduló finn bajnokot még egy évre megtartja a Ferrari, bár való igaz, hogy Raikkönent idén (is) az átlagosnál többször érte utol a balszerencse, na meg Valtteri Bottas is, akivel a pályán és a pontversenyben is különcsatába keveredtek a szezon végén. Az Autósport és Formula Magazin a 2007-es bajnok előmenetelét veszi górcső alá.
A csapatok között is volt egy olyan, amely alaposan a várakozások alatt teljesített, mégpedig a McLaren-Honda. Persze egyetlen gyenge szezon az újjáépülő technikai partnerség mellett még nem a világ vége, ám az istállónak nem csak a konstruktőri 9. helyezést és bajnokpilótáinak frusztrált megnyilvánulásait kellett eltűrnie, hanem egy olyan jelenséget is, amely már tényleg negatív kihatással lehet a távlati szereplésre: több neves szponzor is elhagyta őket az utóbbi időben. Az AFM körképet ad a McLaren helyzetéről, amelynek autóira 2016-ban várhatóan már kevesebb matricát fognak felragasztani.
A december hagyományosan az évértékelők hónapja az autósportban, és a rajongók ilyenkor úton-útfélen belebotolhatnak a különböző médiumok által felállított F1-es pilótarangsorba. Az Autósport és Formula Magazin azonban ehelyett valami különlegeset akart alkotni, és nem csak a Formula-1, hanem az összes nagy nemzetközi sorozat versenyzőit, csapatait és futamait bedobta egy kalapba, hogy megalkossa 2015 legátfogóbb autósportos ranglistáit. A lap hasábjain az is kiderül, a szerkesztőség szerint melyek voltak az év legszebb pillanatai és legnagyobb botrányai az idei autósportszezonban.
De az AFM nem csak visszafelé, hanem előre is tekint, és 2016 mellett már a jóval több változással kecsegtető 2017-es szabályváltozásokra is vet egy pillantást. Az F1-ben ismét új érát nyitó pontos technikai előírásokat várhatóan csak februárban teszik közzé, de tervrajzok máris születtek arról, hogy mennyire változtathatja meg az autókat és a versenyeket az az új irány, amelynek keretében másfél év múlva már szélesebb gumikat, nagyobb leszorítóerőt és 5-6 másodperccel javuló köridőket ígérnek.
A motorsport világának 2015-ös szezonzárói közül kétségtelenül a kétkerekűek csúcskategóriájának, a MotoGP-nek a végkifejlete lett a legdrámaibb. Hiába szólt szinte az egész év Valentino Rossi és Jorge Lorenzo elképesztő csatájáról, valamint a hihetetlenül izgalmas versenyekről, az utókor emlékezetében mégsem ez, hanem az utolsó két nagydíj eseményei maradnak majd meg. Egy ütközés, egy büntetés, egy hátvédszerep és sok-sok sárdobálás - a magazin kielemzi, hogy a MotoGP végjátéka miért ártott sokkal inkább a sportnak, mintsem Valentino Rossinak.
További témák a lapból:
- Mexikói, Brazil és Abu Dhabi Nagydíj versenyriport
- Magyar szakemberek segédkeztek Mexikóban
- Technika: A rajtok rejtelmei
- Bejelentést tett a Red Bull és a Renault
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- 2015 legjobb magyar pilótái
- WTCC: Michelisz ismét privátbajnok
- Rali-vb: Stílusos búcsú
- Még egy lapáttal: Fenyr Supersport
- Mikulás Rali: A Télapó kedvencei
- Egy lány és egy autó: Liane és a tuningcsodák
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.