A Renault múlt héten jelentette be, hogy 2016-ban visszatér a Formula-1 mezőnyébe. A gyári programról egyelőre azonban csak nagyon kevés konkrétumot árultak el. „2016 januárjában beszélünk majd a struktúráról, a célokról, a versenyzőkről, a stratégiáról és a partnerekről” – fogalmazott Carlos Ghosn, a francia cég vezérigazgatója. Ebből azt lehet feltételezni, hogy habár a gyártó csapatává váló Lotus leszerződtette Pastor Maldonadót és Jolyon Palmert a következő évre, elképzelhető, hogy mégsem ők fognak versenyezni az átalakuló istálló színeiben.
A Lotus részéről mindezt cáfolják. „Amint mindannyian tudjuk, a szerződéseket fel lehet bontani, ha mindkét fél így akarja. Mindazonáltal mindkettejüknek kontraktusa van. Úgy gondolom, a januári egy általános bejelentés lesz, ahol mindenféléről szó esik. A szerződtetésükbe beleegyezett a Renault is” – idézi a crash.net Nick Chester műszaki igazgatót.
„Pastor és anyagi háttere szerves része a Renault terveinek a következő 12 hónapban, ez egészen biztos” – folytatta Chester, elárulva, hogy Maldonado helye garantált. Szerinte a Renault csak a tartalékpilóta kiválasztásába fog beleszólni. „Ők ketten fognak versenyezni. Nem született döntés azonban a harmadik versenyzőről. Lehet, hogy van erre a szerepre egy franciájuk, én nem tudom.”
A gyári Renault egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore is megszólalt korábbi kenyéradójával és annak pilótaválasztásával kapcsolatban. A francia cég nem álmodozik azonnali győzelemről, hanem hároméves tervvel jutna el a dobogó tetejéig.
„Három év sok idő. Az F1 a peremen van, erős Renault-ra lesz szükség a három év vége előtt. Szintén igaz, hogy mindent újra kell építeniük, még a műszaki csapatot is. Enstone sok nagyszerű mérnököt elveszített, ahogyan Viry-Chatillon is. Nem lesz könnyű. Ha pedig győzni akarnak, a versenyzőkön is változtatni kell. Fernando a Renault-ban harmadszor? De nem most, hiszen szerződése van a Hondával” – adott egy tippet is Briatore a Gazzetta dello Sport lapnak nyilatkozva.