Az elmúlt napok fejleményei alapján úgy tűnik, hogy lassan kialakul, mit hoz a jövő a Red Bull és a Renault számára. A szóbeszéd szerint egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapat és a motorgyártó szakítása olyan lesz, mint a mesében: együtt is maradnak meg nem is.
A Red Bull ugyanis, ahogy arról nemrég mi is beszámolhattunk, a feltételezések szerint úgy használhatja jövőre a franciák erőforrásait, hogy a Renault névtől megszabadulnak, s így az elnevezések szintjén véget ér a mindkét fél számára egyre kínosabb együttműködés. A Red Bull ráadásul így a hírek szerint hozzá is nyúlhat az erőforráshoz, esetlegesen Mario Illien és az osztrák AVL cég támogatásával.
Ezeket a híreszteléseket az is megerősíteni látszik, hogy a Red Bull a soron következő Brazil Nagydíjon legalább az egyik autójába beszereli a Renault továbbfejlesztett erőforrását – mely a 2016-os motor alapjául is szolgálhat. Ezt Helmut Marko is megerősítette a Speed Weeknek. S ha már ezen a vonalon indultunk el: az sem tűnik megalapozatlannak, hogy a Toro Rosso az anyacsapattal ellentétben Ferrarira vált, tudniillik ők nem kapják meg a legújabb fejlesztésű erőforrást.
A Renault eközben lassan véghezviszi a hatalomátvételt Enstone-ban, hiszen mint kiderült, már dolgoznak a franciák munkatársai Enstone-ban, s Bob Bell is jó eséllyel azért távozik a Manortól, hogy a régi-új gyári csapatnál folytassa karrierjét. A francia Auto Hebdo szerint a végső szót még a héten kimondhatja Carlos Ghosn vezérigazgató – az viszont nem kizárt, hogy jövőre még megtartja a Lotus nevet az istálló.