DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Új határidőt adott a főnök a Red Bullnak

Három hetet biztosított még Dietrich Mateschitz arra, hogy a csapat motort találjon, mielőtt becsukná kapuit. Azt ő sem tudja elképzelni, milyent: szerinte az F1-es nagy csapatok mind félnek tőlük.

Mateschitz korábbi kijelentése úgy hangzott, hogy amennyiben október végéig sem talál megoldást csapata motorügyben, kénytelenek kiszállni a Formula-1-ből – a 2016-os autó fejlesztése folyamatban van, a munkának azon jelentős részét, amelyre befolyással vannak az erőforrás paraméterei, azonban nem lehet a végtelenségig elhalasztani. Christian Horner csapatfőnök egy nyilatkozatban arról beszélt, négyféle tervet dolgoztak ki, „szóval valamelyik erőforrásnak be kell férnie.” A csapat késése azonban már most olyan jelentős, hogy Horner nem biztos benne, elkészülnek-e a február végi első tesztre.



„Kibővítem a határidőt további három héttel” – jelentette ki Dietrich Mateschitz, a Red Bull-birodalom első embere. Ez épp a november 20-22-i szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjjal esik egybe. Kérdéses persze, milyen megoldást találhat ez idő alatt a Red Bull, amelynek a Mercedes és Ferrari nemet mondott, a Renault-nál maguk égették fel a hidakat, a Honda-megállapodás útjába pedig a McLaren állt.

„A helyzet egyértelmű, a létező hajtásláncok közül egyiket sem fogjuk megkapni, mivel az összes csapat fél attól, hogy gyorsabbak leszünk, mint a gyári formációk. Mint tudjuk, kurázsit vagy sportszellemet nem lehet vásárolni” – szúrt oda nekik Mateschitz. Hozzátette: „Néhány komplikált megoldás marad még, habár nem tudom, hogy érdemes lenne-e belevágni ezekbe.”

Az Autosport lap szerint egy Renault-motor jelentheti a gyógyírt a Red Bull gondjaira. Korábban már beszámoltunk róla, hogy elképzelhető, a gyárral csúnya körülmények között szakító csapat „névtelen” motort kap, azaz az istálló hivatalos nevében nem fog felbukkanni a Renault szó. Mateschitz azonban a német Speedweeknek kizárta a lehetőséget, hogy a Renault-val folytassák. „Azt a szerződést felbontottuk" – fogalmazott.

Ami a Red Bull második csapatát, a Toro Rossót illeti, az Autosport szerint közel járnak ahhoz, hogy egyéves Ferrari-motorokat kapjanak 2016-ban. Az istállók képviselői azonban korábban már kijelentették: ha a Red Bull nem tud a sportban maradni, a Toro Rosso sem fog.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: