Amikor kigyulladtak a zöld lámpák a bokszutca végén, nedves pálya fogadta a mezőnyt az éjszaka folyamán lehullott csapadék következményeként. Már nem esett, így a csapatok gyors felszáradásra számítottak, és valóban, az első félóra végén már senki nem tartózkodott kint intermediate-eken.
A pályával való ismerkedést tehát a víz tovább nehezítette, mintha a friss, olajos aszfalt nem lett volna önmagában is elég ahhoz, hogy rengeteg pályaelhagyást produkáljon. Különösen az első percekben, és főként az S-kanyarokban számos kicsúszást láthattunk, és a másfél óra alatt két újonc, Max Verstappen és Felipe Nasr is bemutatott egy-egy megpördülést.
Nico Rosberg is átélt meleg pillanatokat, mégpedig a szó legszorosabb értelmében. A fékek hűtése itt különösen nagy kihívás elé állítja a csapatokat, és erre látványos bizonyítékot is kaptunk, amikor a német hátsó fékei lángolni kezdtek, ami kicsúszást is eredményezett a Mercedes számára. A tűz elaludt, mire Rosberg visszatért a bokszba, így különösebben nem hátráltatta a délelőttjét az eset.
Ahogy a pálya állapota egyre javult, úgy tudtak folyamatosan egymásra licitálni a pilóták is a leggyorsabb körökkel. Az utolsó körök megkezdése előtt a két Red Bull állt az élen, ám végül mégsem őket, hanem a fiókcsapatuk versenyzőjét, Max Verstappent hozta ki első helyen az időmérő rendszer. A holland azonban úgy érte el Danyiil Kvjaténál (és a vele holtversenyben záró Kimi Raikkönenénél) három tizeddel jobb körét, hogy az S-kanyarokban egy helyen lecsúszott a pályáról, ezzel tulajdonképpen levágta a kanyart. Verstappen idejét végül nem vették el, nyilván azért, mert szabadedzésen egyébként sincs semmi jelentősége a sorrendnek.
A McLaren számára nem kezdődött jól a hétvége, és nem is csak a motorcseréért járó büntetések miatt. Mindkét pilótájuk időt veszített ugyanis az edzés utolsó perceiben: Jenson Button autójában már ekkor megkezdte az új erőforrás beszerelését a csapat, míg Fernando Alonso abroncsán egy vágást találtak, így azzal a garnitúrával már nem küldték vissza a spanyol a pályára. Ehelyett a kétszeres bajnok jobb híján intermediate-eken körözött az utolsó percekben, noha a körülmények már egyáltalán nem indokolták ezt.
1 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1:25.990 | - | 38 |
2 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1:26.295 | 0.305 | 27 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:26.295 | 0.305 | 36 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:26.886 | 0.896 | 31 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:27.185 | 1.195 | 28 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:27.196 | 1.206 | 19 |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1:27.303 | 1.313 | 26 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1:27.410 | 1.420 | 37 |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:27.581 | 1.591 | 19 |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:27.695 | 1.705 | 24 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.723 | 1.733 | 27 |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:28.498 | 2.508 | 27 |
13 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1:28.559 | 2.569 | 30 |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1:28.579 | 2.589 | 25 |
15 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1:28.711 | 2.721 | 24 |
16 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1:29.099 | 3.109 | 16 |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1:30.072 | 4.082 | 17 |
18 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 1:30.619 | 4.629 | 23 |
19 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1:32.091 | 6.101 | 9 |
20 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1:32.866 | 6.876 | 11 |