Lewis Hamilton harmadik világbajnoki címe ide, izgalmas austini verseny oda, a szalagcímeket továbbra is a Red Bull motorkrízise uralja - részben azért, mert továbbra sincs döntés arról, hogy az energiaitalosok milyen motorral indulnak el a 2016-os szezonban (ha indulnak egyáltalán), részben pedig azért, mert Dietrich Mateschitz október végére tűzte ki a határidőt a megoldás megtalálására.
Erről a sajtó nyilvánossága azonban még nem tud semmit, így kénytelenek vagyunk az innen-onnan elkapott nyilatkozatokra, vagy a spekulációkra hagyatkozni. Christian Horner a minap mondta azt, hogy elsődleges célja sportágban tartani a csapatát, majd Eric Boullier nyilatkozott arról, hogy a Honda miért nem fog erőforrásokat szállítani a Milton Keynes-ieknek. Mivel a Ferrari és a Mercedes is mereven elzárkózott a partnerkapcsolattól (bár néhány hónapja a csillagosokkal kötött frigyre még volt esély) és az FIA által előirányozott költséghatékony motorok leghamarabb csak 2017-ben érkeznek, egyedüli opcióként az a Renault maradt, akivel a Red Bull informálisan már szakított néhány héttel ezelőtt.
„Ha én lennék a Red Bull, mit tennék?” - tette fel a költői kérdést Niki Lauda. „A Ferrari azt mondta, hogy nem ad motort, mi pedig azért nem, mert már így is négy csapatot látunk el erőforrással (az osztrák nemrég még mást mondott, igaz, ha létrejön az egyezség, akkor valószínűleg a Manor maradt volna Mercedes-motorok nélkül - a szerk.), így csak a Renault maradt. Ha őszintén megkérdezném [Helmut] Markót, hogy ’Igaz, hogy túl sokszor voltatok negatívak a Renault-val szemben?’ - igent fog nekem mondani. Ha a Red Bull folytatni szeretné - és úgy gondolom, igen -, akkor ismét a Renault-val kell párba állniuk. Ha abbahagyják, az nem csak nekik okoz majd nagy problémát, hanem nekünk is.”