A Nemzetközi Automobil Szövetség szokatlan közleményt hozott nyilvánosságra, amelyben felfedte, hogy a gyártók többsége beleegyezett a jelenlegi hajtásláncok költségeinek visszaszorításába, ám mindebből semmi sem lesz, hiszen a Ferrari megvétózta a tervezetet. Az olasz istálló F1-es hagyományai miatt, és a sport legsikeresebb csapataként kiváltságot élvez a mezőnyben, így a FOM-mal kötött szerződései vétójogot biztosítanak számára a sorozatot érintő egyes kérdésekben.
A Ferrari, a Mercedes és a Renault ügyfelei jelenleg nagyjából évi 20 millió eurót fizetnek a motorokért, ami háromszorosa annak, mint amit a V8-as érában kellett kiadniuk az erőforrásokra - ez pedig komoly terhet ró a privát csapatokra. Az FIA szerette volna elérni, hogy ez az összeg megfeleződjön, és a motorgyártók számára összehívott gyűlésen a Ferrari kivételével mindenki el is fogadta ezt. Ám az olaszok szava lett a döntő.
„Ezt a javaslatot szavazásra bocsátottuk, és a nagy többség egyet is értett vele. Azonban a Ferrari úgy döntött, hogy ellene megy az ötletnek, és élt a vétójogával, amit az F1 működéséről szóló szerződések jóvá is hagynak számukra. A bajnokság érdekében az FIA nem fogja megkérdőjelezni a Ferrari vétójogát” - áll a közleményben.
Az FIA ennek következményeként más megoldásra kényszerült, és most azt fontolgatja, hogy pályázatot ír ki egy független motorgyártó számára, amely a tervek szerint V6-os, jó eséllyel 2,2 literes ikerturbókat készítene, és azokat alacsonyabb áron kínálná a rászoruló istállóknak.
„A FOM támogatását élvezve az FIA tovább folytatja törekvéseit annak érdekében, hogy hosszú távon fenntartsa a bajnokság fejlődését, ennek eléréséhez pedig különféle megoldások után kutat” - hangsúlyozta a Jean Todt által irányított szervezet.