Az új teszt- és versenybeosztás értelmében az első barcelonai gyakorlást egy, a melbourne-i idénynyitót pedig két héttel hozták előrébb a korábban a köztudatban forgó változathoz képest, ami a legtöbb csapatot nehézségek elé állította, hiszen már ahhoz igazítva megtervezték, sőt el is kezdték a 2016-os autó építését és az egyéb előkészületeket.
Nem nehéz azonban elképzelni, hogy a legnagyobb kihívások elé a Haas került ezáltal, hiszen a frissen szerveződött csapatnak kevés tapasztalata van az F1-es munkamódszerek időzítésében, annak ellenére is, hogy a Günther Steiner által irányított istálló igyekezett olyan alkalmazottakat szerződtetni Banbury-ben található gyárába, akiknek már van tapasztalatuk a Formula-1 különböző szakterületein.
„Mindent úgy terveztünk meg, hogy a tesztek kezdetére, március 1-jére készüljünk el velük” - ismerte el Steiner, utalva az első teszt korábban vélt kezdési időpontjára. „Most újra kell írnunk a teljes munkafolyamatunkat, hiszen valahonnan időt kell nyernünk.”
Az új leosztás szerint azonban a barcelonai gyakorlás február 22-én kezdődik majd, és a két négynapos felkészülés után is az eddig hittnél egy héttel kevesebb idő áll majd a csapatok rendelkezésére, hogy mindennel elkészüljenek az Ausztrál Nagydíjig.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a csütörtökön kiadott versenynaptár még mindig nem hivatalos, a véglegesítésre csak decemberben kerül majd sor, így addig akár még módosulhat is a menetrend. Nem is kizárt, hogy ez meg fog történni, hiszen máris megérkezett az első panasz az FIA-hoz. A Szingapúri Nagydíj szervezői már korábban is elégedetlenségüknek adtak okot amiatt, hogy Bernie Ecclestone egyetlen héttel az éjszakai futamuk után rendezné meg a Malajziai Nagydíjat a szomszédos Sepangban. A friss naptárban már egyhetes szünetet raktak a két verseny közé, ám a szingapúriak ezzel sincsenek kibékülve és változtatást kérnek.